Gå til innhold

Er det vanlig å ha med parteneren?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vert hos legen en gang, og da gikk jeg aleine. Skal ha tidlig UL i løpet av uka mest sannsynlig og da skal han være med, men ellers kommer jeg nok til å gå alene. Av de jeg kjenner som har fått barn så er det ingen av de som har hatt med mannen på de vanlige kontrollene hos lege og jordmor.

Tror det er like vanlig at han ikke er med som at han er med. Vet om mange hvor pappa har vært med fordi han jobber skift og kan.

Hos oss er det ikke slik og han var kun med på UL to ganger og det synes jeg var veldig bra. Kan ikke se at jeg helt ser poenget at han skal være med - ikke missforstå meg, han har like rett til å være der som vi, men jeg tenker bare på at det ikke er noe stort poeng for han å ta fri fra jobb for å være med. Hvis han ikke absolutt vil - da kan du i alle fall være trygg på at han blir en engasjert pappa.

Hei!

Tror det er endel pappaer som er med på kontroller. Men jeg synes at de må få velge selv, ikke noe alright å ha med en som føler seg brydd. I mitt første svangerskap gikk jeg på kontrollene selv, det synes jeg var helt griet. Men ultralyden er nok de aller flest med på hvis de har annledning. Det blir jo første gangen de får følelsen av å bli pappa. Gled dere til ultralyden det er kjempe gøy.

Det kan også være greit at pappaen er med til jordmora når dere skal prate om selve fødselen .Når den starter etc. Kan kanskje være greit at han vet hva som skjer!!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...