Gå til innhold

God krem for sensitiv babyhud i ansiktet??

Anbefalte innlegg

Datteren min på 1 år har sensitiv hud i ansiktet og blir fort rød, og har masse nupper i kinnene.

Har dere noe forslag til en god krem for henne??

Apoteket har ikke peiling... Ble bare anbefalt Apobase, men den har ikke hjulpet så veldig.

Eksem/allergi er utelukket. Men hun er mye ute og vi har nettopp vært på tur til noen kalde og sure steder og da har det bare blitt værre, tross bruk av kuldekrem.

Fortsetter under...

Ja, A-Derma kremen fungerer helt supert! :-) Kjøpte den til meg selv da jeg fikk svangerskapskløe, og bruker den på jenta nå. A-derma exomega heter den og kjøpes på apoteket. Den inneholder havreekstrakt som virker beroligende på irritert hud, har ikke noe parfyme.

Annonse

Jeg har brukt Avêne sin "Antibacterial Repair Cream" på min datter som har tilløp til eksem og blir veldig ru/rød i kinnene. Smører denne på morgen og kveld og hun holder seg babymyk! Anbefales på det varmeste. Fåes på apotek (i alle fall en av storkjedene) og koster 129,- (tror jeg det var) for en tube, og den er drøy! Som et tips bruker vi også badeolje i samme serie og den gjør underverker både for snupp og for mannen min som har atopisk eksem. Og så bruker jeg den selv bare fordi huden blir så myk og deilig ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...