Gå til innhold

trenger synspunkter og råd!!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg fortelle foreldrene mine at jeg er gravid, og NÅR?

Jeg og kjæresten flytter sammen om 1 mnd og det vet de heller ikke...

Det som er , er at de misliker kjæresten min (gjennom 4 år) og nekter meg å være med han. De sier jeg må ut på dagen hvis de ser meg med han. Skal jeg si alt nå, og risikere å ikke ha et sted å bo før 1 md, vente til dagen før, hva??? Samtidig fortjener de å vite det, jeg vil si det, men er såå redd!!!

Fortsetter under...

hmmm. god grunn, tja... Han var litt opprørsk i ungdomstiden+ er utenlandsk. Men det er lenge siden, og han er voksen nå, men de vil ikke hilse på han. Jeg synes ikke dette er god grunn, men mine foreldre er vel overbeskyttende og redde...Men de er ikke interessert i å prøve en gang.

Det som skjer, skjer...men jeg ønsker alt vil ordne seg, og tror de detter i bakken av sjokk........

Hm... ikke et artig dilemma det der. Må bare spørre om det er stor aldersforskjell mellom dere og om foreldrene dine generellt misliker utlendinger. Det kan jo være så enkelt at de bare vil beskytte minste jenta si og at de er redd han skal være slem mot deg fordi de har hørt så mye stygt om utlendinger? Har de noen gang hilst på han? Hvem har fortalt dem om alt det gale han har gjort før? Mange spørsmål det her. Grunnen til at jeg spør er at jeg har vært i en lignende situasjon og nå i voksen alder ser jeg hva de mente den gang. De hadde forresten god grunn til bekymring men det så ikke jeg.

vi er like gamle. De har aldri villet hilse på han, og det de har hørt har de fått vite av rykter+ har spurt folk med tilgang på info, som har taushetsplikt men som de faktisk har fortalt til dem!!! Men det er flere år siden, og folk blir jo voksne... Han har alltid vært snill med meg, det er ikke noe sånt at han er truende eller slem! Hva hendte i din situasjon? Hva skjedde??

Annonse

Hei igjen:)

Godt å høre at han er snill med deg! Var faktisk det jeg var bekymret for. Det var ikke han jeg var sammen med, han var det man kaller en psykopat. Likte å bruke vold kan man si. Min mor følte ofte at han ikke var bra for meg og de gjorde alt for at jeg ikke skulle være sammen med ham. Nektet meg å gå ut og lignende. Vi var sammen ett år før vi flyttet sammen(han rørte meg aldri da. Var verdens snilleste) Men etter at vi flyttet sammen var det slutt på moroa. Da vanket det ofte juling ol. Etter ett års samboerskap flyttet jeg hjem igjen. Selv om jeg trosset dem da jeg flyttet ga de meg aldri opp, de var der for meg hele tiden. De visste ikke om mishandlingen før jeg flyttet fra han. Syns uansett hva du velger at foreldrene dine bør stille opp for deg. Du må jo få leve ditt liv. Selv om han jeg var sammen med viste seg å være søppel hadde jeg ikke gjort noe annerledes, jeg følte jo at han var den rette for meg inntil han viste sitt sanne jeg. Jeg ble også gravid med han og turde ikke fortelle det hjemme, jeg valgte å ta abort den gangen. Han ville gjerne ha barnet men jeg følte ikke at han ville bli en god far ( en magefølelse) og jeg var bare 17 år da jeg ble gravid. Min mor fant ut at jeg hadde tatt abort 2 uker etter at det var gjort, hun fant regningen fra sykehuset. Hun ble ikke sint bare veldig skuffet fordi jeg ikke hadde fortalt henne noe. Det har jeg angret mye på i ettertid!! Skulle ønske jeg hadde sagt noe. Tror du moren din vil slå hånden av deg om du forteller det? Vet du med sikkerhet hvordan de vil reagere? HVor gammel er du forresten? Har du noen andre du kan snakke med om det her? Viktig at du ikke er alene om disse tankene og valgene som skal skje fremover:)Kan ikke råde deg til noe som helst dessverre men kan si at jeg håper du med hånden på hjertet føler at dette er det rette for deg og at det er dette du vil. Ikke alt er verdt å risikere familien for. Kanskje dere kan arrangere et møte med han og familien din på et nøytralt sted slik at de kan bli kjent med han?

Ønsker deg alt godt videre og det beste for framtiden. Ta godt vare på deg selv:) Husk at du er verdifull!!

Tusen takk for tilbakemeldingen!!! Det er så fint å se at noen bryr seg og vil dele tanker!!!

Så trist at du ble utsatt for noe slikt, men godt du kom deg vekk!!! Håper du er over det, og har det fint nå.

Familien hans vil gjerne snakke med mine foreldre, men det vil nok ikke gå....

Jeg er 22. Jeg vet han ikke vil forandre seg, jeg har sett han i alle situasjoner og kjenner han virkelig. Får vel bare si det rett ut snart, jeg vil ikke fortelle det en dag før jeg drar...dt er så dårlig gjort..

Kanskje jeg kan prøve å la dem møtes, men tviler på at mine stiller opp..Men når ungen kommer, og hvis de skal ha kontakt med meg, MÅ de også snakke med han!!

:-)

God morgen!

Jeg har det helt supert nå! Har verdens beste mann og venter hans barn noe jeg storgleder meg til:)

Du høres ut som om du vet hva du vil og han høres ut som en kjekk kar. Det at dine foreldre ikke vil møte han er veldig dumt. De bør jo gi ham en sjanse. Kanskje de bare er redde? Fortell dem det før du reiser, ikke dra i sinne! Si hva du ønsker og forventer av dem! I mellomtiden så får du snakke med hans familie og kose deg så godt du kan. Arranger et møte med begge familier og den som kommer den kommer. Du har ihvertfall gjort ditt:)

Ta godt vare på deg selv og lykke til videre:) Fortell gjerne hvordan det går!

Annonse

Hei ja....

det gikk dårligere enn forventet....

fikk bare sagt jeg skal flytte, før det ble helt klikk...begynte å si at hvis det ble barn, så fysj, da ødelegger jeg hele livet mitt, er du dum osv... så.... jaja, sånn kan det gå....så de vet ennå ikke at jeg er gravid, men jeg sier det vel når jeg drar.....

:-(

hei!

Uff så dumt! Føler virkelig med deg. Det er i sånne situasjoner man trenger foreldrene sine og så vender de deg ryggen på den måten! Fy så dårlig gjort av dem. Prøv å fortell dem det litt før du flytter og fortell dem hvordan du har det. HVorfor mener de at du er dum???? HALLO! Sånt sier man da ikke! Hva er det egentlig de er redd for? Sitt eget gode navn og rykte eller at du ikke skal ha det bra? Sorry men jeg må bare spørre. Skal fortsette å krysse fingrene for deg. Lykke til videre. Ta godt vare på deg selv.

Klem fra ei som bryr seg!

vet du, det var akkurat det de sa, at jeg bringer skam over familien!! Er skikkelig skuffa, håper bare det vil bedre seg med tid, men... kjedelig. Kjæresten min ble skikkelig lei seg og sint, og det skjønner jeg... han har håpet, og jobbet hardt for å vise til skole og jobb, og så vil de ikke hilse på han engang, bare slenger dritt...

de synes jeg ødelegger livet mitt, og at han ikke er bra... men er det jeg som har kjenner han, eller de??

men det som er dumt, er at det er så flaut, hvis noen spør om de gleder seg til å bli besteforeldre så... hm.. lyver jeg eller viser jeg at det er problemer...og.. ja, nok om det. Jeg prøver å være glad og glede meg, så.. Ha en fin sommer, takk for svarene dine!

:-)

håper du får en fin tid fremover!!!!

Tenkte meg at det var noe sånt. Du får nok bare bite tennene sammen og håpe at de tar til fornuften. Skjønner at kjæresten din blir lei seg og sint, det er jo ikke noe morsomt å ikke bli likt og at de aldri gir ham en sjanse. Syns ikke du skal være flau over oppførselen til foreldrene dine, det er jo ikke din feil. Bare si det som det er til folk!

Kos deg og nyt svangerskapet så godt du kan. Det er en herlig følelse å ha en liten en i magen:)

Ha en super sommer og lykke til videre:) Take care

ps: har vært hyggelig å "chatte" med deg.

ÅÅÅÅ, det er så herlig å høre noen støtter meg og ikke tenker hva driver hun med???

Blir glad av det jeg, og blir bare enda mer sikker på at jeg gjør det rette!!

Nå begynner livet mitt, jippi!!!!

Håper alle får det fint fremover, og at dere får en fin fin sommer!!!

Hehe, solen viste seg i ca 1 uke, så var det nok ja! Skulle nok bare friste oss, og vise hva vi går glipp av! Hehe, :-)

Det er i sånne tider at man trenger støtte. Det viktigste er at du har det bra og føler deg vel med de valgene du tar. Ønsker deg og din kjære en riktig god sommer. Kos dere masse med flytting(i den grad man kan kose seg med det:)) og kos dere masse med den voksende magen:) Jeg får nok ikke kommet meg på data på en stund men håper alt ordner seg for dere. Ha det godt så lenge!!

Sol vet jeg fortsatt ikke hva er:) Godt at dere oxo får stiftet bekjentskap med regnet! Regn vet jeg alt om!!!! Gleder meg til å se solen og kommer ikke den til meg så går jeg i solarium i stedet!!

God sommer!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...