Gå til innhold

Myte eller sannhet............. om kvalme


Meg og bøllegutta!!

Anbefalte innlegg

Er det sant det noen sier om at det er et godt tegn å være kvalm ?

Og at de fleste av de som spontanaborterer har hatt svangerskap med svake symptomer som f.eks fravær av kvalme?

 

Jeg mistenker at dette er noe bare de som er kvalme trøster seg med hehe : ) Jeg syns hvertfall det gjorde min kvalme i forrige svangerskap litt lettere å bære hvis jeg så på det som et sunnhets tegn : )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke ekspert på området men har hørt at hvis man er kvalm er det fordi kroppen produserer ett eller annet som visstnok skal være veldig bra for fosteret - og de sier jo at jo flere symptomer kroppen gir jo tryggere skal svangerskapet være.

 

Men jeg tror ikke det alene betyr at dersom man ikke har noen plager så vil det gå galt. Vi er jo alle forskjellige. Men det kan jo hende at det stemmer i mange tilfeller.....

 

....ble vel ikke noe klokere av dette svaret, men det var vel forsøket verdt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to svangerskap bak meg,og er gravid med nr 3 nå.Har aldri vært noe særlig kvalm,og jeg har fått to friske og fine barn:)

Eneste som alltid har plaget meg,er åreknuter.Verker,brenner og beina blir stygge..Slitsomt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalm og dårlig i 14 uker. KOm på ul i 14. (bare for gyno.undersøkelse og hun hadde ul) Da hadde fostert vært dødt i 8uker. SELV OM JEG HADDE VÆRT KVALM OG FORMEN IKKE IKKE BRA!! rart ikke sant????

 

jente 24 - oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos legen på første kontroll sa han at han nettopp hadde lest en studie hvor de hadde vist at de med svangerskapskvalme hadde mindre sannsynlighet for SA. Det betyr selvfølgelig ikke at det ikke går bra for de som ikke er kvalme, men det er en liten trøst for de som sliter med mye kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er en myte. Gravide har vel nok å bekymre seg for om man ikke skal måtte henge seg opp i slike ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn, i de to svangerskapene har jeg vært ekstremt kvalm fra uke 6. Jeg har også hatt en SA, en tom fostersekk og en MA i uke 12. Ved SAèn var jeg ikke kvalm, ved de to andre (MA) var jeg kvalm, men mindre enn ved de to svangerskapene som førte frem. Hadde da på følelsen at det ikke kom til å gå bra, så hos meg er i hvert fall kvalme ett godt tegn.Er nå på vei med nr 3 og håper det bærer frem denne gangen, er i hvert fall kvalm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et tulleinnlegg!!! Slike diskusjoner er utrolig frustrerende å dumpe borti når man har hatt sa, og er blitt gravid igjen men ikke sliter med denne hel... forb.. kvalmen. Som om jeg ikke er bekymret nok om jeg ikke skal ta stilling til dumme myter som overhodet ikke har noe med svangerskap å gjøre!!! Greit... jeg vet at jeg velger selv hvilke innlegg jeg vil lese, men ingen ting med din overskrift antyder nok et idiotisk innlegg til skremsel for sa angst! Du kan jo hendvende deg inne på diskusjonsforum for ufrivillig abort hvis det absolutt er så spennede å diskutere slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da! Mye som blir diskutert her man kan bli nærvøs av. Kanskje best å holde seg helt borte da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt enig i hun over her, man blir jo tussete hvis man skal gå rundt og analysere alle sv.skap tegnene man har eller ikke har... Det er jo ihvertfall ikke noe beroligende lesning for de som er litt engstelige, kanskje har vært igjennom en SA og i tillegg ikke føler seg særlig kvalme. Av og til må vi tenke litt over hva vi faktisk skriver.

 

Spontanaborterer man er det ingenting man kan gjøre for å hindre at det skjer. Derfor er det meningsløst i å gå rundt å bekymre seg over slike teorier. Ikke ta sorgene på forskudd, men selvfølgelig må vi være klar over at det er en viss sjanse for at man mister.

 

Positive innlegg jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Skjønner godt at dette kan være en trøst for de som sliter med kvalmen, men det er ikke så moro for oss andre som ikke er kvalme å lese om..Vi er like redde som alle for å miste, denne typen diskusjon hjelper ikke mye. Folk må jo få skrive hva de vil, men jeg mistenker at en del av infoen her inne (og andre steder for den skas skyld) ikke alltid bygger på fakta? Mener ikke at folk finner på ting/lyver, men det hender jo en fjær blir til noen høns...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til huldra har baby i magen.

 

Syns overhodet ikke dette er et tulleinnlegg.

Har ikke blitt kvalm enda selv og ble derfor litt stressa.

Skjønner ikke vitsen med å svare så forbanna surt når jeg bare stiller et spm som det ikke var noen onde hensikter bak i det hele tatt.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at det var noe galt med dette innlegget. Var jo bare et spørsmål....som jeg har lurt på selv også forresten. Litt voldsom reaksjon kanskje... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var et forbanna surt svar fra en forbanna sur hulder. Jeg bare blir så lei av å diskutere sa på forumet her. Jeg vet ikke om du som bringer slike tema på banen har opplevd sa. Hvis du har vært så heldig å ikke opplevd det, så håper jeg INDERLIG at du slipper det SELV om du ikke er kvalm nå. For det er helt jævelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror og håper det er en myte. Har hatt 3 sv.skap og 2 endt i ma. de som har endt i ma hadde jeg både kvalme ømme pupper og mensmurring Med 1mann,husker jeg ikke, da jeg nesten var 2 mnd før jeg oppdaget graviditeten. Og nå er jeg nervøs da jeg ikke kjenner noe og er 5+6

 

Håper det går bra for oss alle.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...