Gå til innhold

Vanskelig ang. å fortelle nyheten til familien.

Anbefalte innlegg

Jeg er 14 uker på vei, jeg har ikke fortalt nyheten til noen i familien verken på hans eller min side.

Grunnen er at da jeg gikk gravid med vesla å ringte moren min for å fortelle den store nyheten, (var da 12 uker på vei) fikk jeg bare slengt i tryne at jeg måtte ta abort og dette var skikkelig teit osv.

Dette fordi min mor og far ikke liker min samboer av diverse grunner.

Foreldrene på hans side sa å klarer dere dette da osv.

Det var altså ikke noe trivelig å fortelle familien om vår store nyhet.

Situasjonen til min foreldre har ikke forrandret seg, eller de si de aksepterer han men slenger alikevell mye dritt.

Å nå er jeg gravid igjen og magen synes kjempegodt i forhold til hva den gjorde på samme tid med vesla.

Men om 3 uker så skal jeg på badeland med mor og far og da kommer de til å se at jeg er gravid, og jeg hvet ikke hva jeg skal si og gjøre fordi jeg har ikke lyst til å fortelle dem det.

Har ikke lyst at de skal ødelegge svangerskapet mitt med å si at dette er teit osv.

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du skal bry deg om hva de synes. Hvis du selv synes det er en stor nyhet, skal du ikke bry deg, bare glede deg.

Fortell nyheten når du føler for det, og si samtidig at du ikke aksepterer negative bemerkninger. Er nok vanskeligere enn det høres ut. Men da blir de vel mer klar over sin egen oppførsel. Man blir jo så lett såret, og det er veldig utrivelig når foreldre ikke gleder seg over nyheten.

Lykke til:)

hei! Jeg er i nesten samme situasjon, men familien min aksepterer ikke kjæresten min. Så jeg har ikke sagt noe enda, og gruer meg veldig, for jeg tror de kaster meg ut. Det er flaut, og skikkelig trist....... Vet ikke hva jeg skal gjøre.... Bor du med kjæresten din eller hjemme? Jeg bor hjemme men flytter nok snart, men... uff.

Det er vanskelig, men det er ditt liv, og deres tap med å være duste mot deg. Vær glad du!!!

HI

Jeg bor sammen med barnets far og har gjort det i fire år, mine foreldre har aldri likt han.

Men jeg hvet at uannsett om jeg sier at jeg ikke ønsker negative vibber så kommer de med slengbemerkninger uannsett, det er derfor jeg ikke vil si det.

Det er kjempekipt, men jeg tror ikke foreldrene dine kaster deg ut..

Da er de jo kjempedumme, mister en datter og et barnebarn fordi de ikke liker en person som de helt sikkert ikke kjenner ordentlig.

Jeg synes du skal si det, og heller vise at hvis de kommer med slengbemerkninger, er du ikke interessert i å snakke med de. Det må være utrolig slitsomt... Det kreves ikke mye av de, bare at de kan være høflige eller oppføre seg ordentlig. Det er ikke mye å kreve av foreldre.

Foreldrene mine kjenner han ikke, har ikke engang prøvd. Men de har gjort seg opp en mening, og den står de på. Er såååå lei!

Men det er bra du bor med kjæresten din, så slipper du hvertfall at de skal hakke på deg.

Snakker du ofte med familien din forresten?Virker som dere har god kontakt, i og med at dere skal bade sammen. Skal kjæresten din være med da?? Hvordan tar han dette egentlig??

Du må jo si det før eller siden, men hva med å vente til de ser det og spør deg selv? DA kan du fortelle dem at du ikke har villet fortelle dem det før, fordi de var så negativ sist og fordi du er/har vært redd for hvordan de ville reagere... Del det heller først med dem du vet vil glede seg sammen med deg, f.eks. noen nære venner...Og vær ærlig med dine foreldre, og fortell dem hvor vanskelig det er når de ikke støtter deg.

Annonse

du kan ringe å fortelle dem det. Da er det bare å legge på hvis de begynner. Har det på samme måte som deg. Mamma tok det veldi pent, men pappa har ikke ringt tilbake etter at han fikk nyheten (per brev siden jeg ikke torte å si det selv) De har veldig mye mot min samboer, men vet at de ikke kan gjøre noe. Hvis du venter med å fortelle det etter 12. uke er det for sent å ta abort. da kan de ikke komme med den kommentaren. Hvis de reagerer på samme måte som sist, kan du fortelle nyheten til noen du vet kommer til å bli glad for den. det "kompanserer" litt...... Det hjalp for meg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...