Gå til innhold

forsvinner sopp uten behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegutt er helt hvit i munnen, selv er jeg rimelig sikker på at jeg selv har sopp på brystene. de er såre både under og etter amming, og sårene forsvinner ikke.

konsulterte meg med legen over tlf, og han sa det var helt unødvendig med behandling. sopp gikk over av seg selv, mente han...

Noen som har opplevd at soppen har forsvunnet uten behandling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk Mycostatin mikstur til datteren vår og krem til meg. Legen sa at vi skulle bruke det for å få soppen vekk, hørtes litt rart ut at den skulle gå vekk av seg selv synes jeg. Selv om vi har vært flinke til å bruke medisin er hun enda ikke kvitt det. Hun fikk til og med sopp i skrittet som vi måtte behandle med Canesten - hun ble veldig grinete av alt utslettet som kom med det.

Jeg ville insistert på å få resept fra legen eller evt prøvd med blå farris som du pensler på.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har hørt at sopp i munnen på babyer forsvinner av seg selv, men jeg har aldri hørt at sopp i huden gjør det, den bare sprer seg...!

Soppen man får på brystene er den samme som man kan få i underlivet og på føttene (Candida). Den bor forøvrig i huden på oss alle, og er der faktisk for å beskytte huden vår mot "angrep", men noen ganger kan den få det litt for trivelig på kroppene våre, og da formerer den seg for raskt, og vi får synlige utbrudd som klør og svir. Candidasoppen trives godt hvis den har det varmt, fuktig og basisk. Så det beste du kan gjøre med brystene dine mener jeg er å smøre deg med Canesten elle Klotrimazol (er det samme som Canesten, bare MYE billigere), passe på å lufte dem masse og ikke bruke såpe eller kremer som er basiske. (Basisk er ph-verdi over 7) Eneste ulempen med Canesten/Klotrimazol er at du må fjerne det når du skal amme...Du får kjøpt både Canesten og Klotrimazol reseptfritt på apoteket, men det er bare små tuber.

Du kan også bruke ringblomstsalve (Calendula heter den på latin), som i tillegg til å ha utrolige legende egenskaper på sår i huden virker sopphemmende.

Skrevet

Sopp på puppen forsvinner ikke uten behandling.. Ring lege og be om en mycostatin-kur, og husk at dere begge skal behandles..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...