Gjest Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har begynt å få mage nå , jeg er 18+5 idag , og dette er min første baby , men magen den er ikke stor ennå , er det normalt å ikke ha fått så stor mage ennå når man snart er halvveis i svangerskapet. Når jeg ligger på ryggen så blir magen nesten borte og jeg kan stå oppreist å trekke inn pusten og da blir magen helt borte inni kroppen likssom , har jo vært på ultralyd og der var jo alt som det skulle være , jeg bekymrer meg sikkert mer enn nødvendig.. noen flere som har opplevd noe lignende med sine voksende mager????
Gravid med nr. 3 Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Hvis du kikker litt lenger ned er det ihvertfall to "magelinker" med flere svar i forhold til når magen begynte å vises. Det er veldig forskjellig fra person til person, og mange vises det ikke på før man er flere og tyve uker på vei. Jeg har også bare nylig begynt å få mage, men den vokser til gjengjeld fort, så det er gøy. Det er jo først nå fremover at babyen virkelig begynner å legge på seg. (er 19 uker)
OktoberTussi Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 Jeg følte meg litt lubben en god stund, men magen begynte ikke å vokse før etter ultralyden i uke 18. Først nå, i uke 22 kommenterer folk at jeg har fått en liten babymage, men inntill da sa alle at de kunne ikke se det. Det er fortsatt mulig å "skjule" det, men det kommer an på klærne jeg har på meg. (Jeg bruker mammabukser nå, men de sitter ikke så godt ennå).
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 Ikke bekymre deg for det. Magen spretter gjerne ut rundt halvveis i svangerskapet. Det er i alle fall min erfaring. Gravid med nr. tre nå. I første svangerskap hadde jeg nesten ingen mage før den plutselig vokste raskt rundt uke 20. Det gjorde faktisk ganske vondt pga strekking av ligamenter. Er i uke 21 nå og har hatt noen dager igjen med strekkvondter (Vondt nederst i magen på hver side mot hoftekammen. Vanskelig å strekke ut kroppen skikkelig og gå normalt. Kommer og går...) Greit å vite at dette er ufarlig. Magen kommer nok!
Gjest Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 Varierer veldig fra person til person. Noen har STOR mage i uke 18, andre behøver det ikke vises på. Du kan se mine bilder under album - gullungen i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå