Northernlights Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 var det en anonym som sa i et innlegg her paa siden. Nei, "farlig" er det kanskje ikke, men varmer du morsmelk i microen, oedelegger det antistoffene i melka, saa det er ikke anbefalt. Varm heller med flasken i varmt vann. Ville bare opplyse om det, for den som ikke visste det.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Viktig, Northernlights! Mange som ikke vet at antistoffene i mm ødelegges ved oppvarming i micro! :-) Emma-mamma
Gjest Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 jepp, det kan den, det sa hs til meg og jeg har gjort det til begge barna mine...
Northernlights Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2006 ja, fordi mme har ikke antistoffer ;o) Saa det er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #6 Skrevet 5. juni 2006 Jeg er uansett veldig IMOT microbruk til småbarn jeg da. De har jo ikke forsket på hva som kan skje etter MANGE års bruk ennå...
DenherJenta Skrevet 5. juni 2006 #7 Skrevet 5. juni 2006 Kan Nutramigen-blanding eller grøt med Nutramigen varmes i mikrobølgeovn? Ja, men man må sørge for at temperaturen ikke blir for høy. Dersom Nutramigen kokes blir næringsinnholdet dårligere og smaken forandres. Varm derfor opp på lavere effekt og rist flasken av og til. dette sto på nutramigen sine hjemmesider...så ja man kan gjøre det... jeg bruker nutramigen til min baby, min løsning er å ha mindre vann i når jeg lager den på forhånd. å når jeg tar den ut av kjøleskapet tilsetter jeg resten av vannet som kokt vann, så er maten klar.. så bruker ikke micro selv, men man kan bruke det.. men den skal ikke KOKES:
Gjest Skrevet 5. juni 2006 #8 Skrevet 5. juni 2006 I en pakke jeg kjøpte på apoteket med to flasker, står det at mme ikke skal varmes i micro.. Tar de bare i vannbad i stedet jeg da, tar max to minutter ekstra!
Makka Pakka Skrevet 5. juni 2006 #9 Skrevet 5. juni 2006 Grunnen til at de ikke anbefaler at mme varmes i mikroen er at den blir ujent oppvarmet, og barnet kan risikere å få for varm melk. Men hvis man rister flaska godt (og gjerne smaker på den selv først) så brude det vel være helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå