Gjest Skrevet 4. juni 2006 #1 Del Skrevet 4. juni 2006 Kan man komme med ønsker om aktiviteter eller gjør personalet som de selv vil? Har noen erfart at ønsker har blitt tatt til ettertanke og gjennomført? Feks hvis bhg går lite tur, er mye inne, mye frilek, lite styrt lek etc.. hilsen en som har en sønn som skal begynne i bhg til høsten.. gru gru... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5260021-kan-man-som-forledre-p%C3%A5virke-barnehagehverdagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rut Bram Skrevet 5. juni 2006 #2 Del Skrevet 5. juni 2006 I vår barnehage hører de på hva foreldrene sier, det er ihvertfall mitt inntrykk. Samtidig har de jo faste planer å forholde seg til. Vi får et evalueringsskjema til utfylling ca. en gang i halvåret der vi skriver inn hva vi er fornøyd/misfornøyd med, og kan komme med forslag. Vi snakker også mye med personalet, og føler vi har god kommunikasjon. Det kan man jo gå aktivt inn på å få til selv, bruke litt tid i barnehagen hver dag til å snakke med de ansatte og vise at man er interessert i hva de driver med, så tror jeg nok at de hører mer etter enn hvis man bare haster inn og ut hver dag og bare sier hei og hadet. Man kan også melde seg inn i foreldreutvalget, da kan man påvirke i ennå større grad. I tillegg har man foreldresamtaler ihvertfall en gang i året, der er det også anledning til ris og ros. De fleste barnehager har et godt gjennomtenkt opplegg - dette fins det regler for! Og alle skal ha en pedagogisk leder som man kan snakke mer med hvis det er noe man lurer på eller er misfornøyd med! Min erfaring er ihvertfall at hvis du er aktivt interessert selv, så hører de også på deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5260021-kan-man-som-forledre-p%C3%A5virke-barnehagehverdagen/#findComment-5262423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. juni 2006 #3 Del Skrevet 5. juni 2006 He Jeg er pedagogisk leder i en barnehage. Og som det står i rammeplanen som bhg må følge så har foreldrene innflytelses rtett på barnas hverdag. Er ikke alltid man kan fylle alle kravene da det er mange foreldre med mange krav. men man skla prøve så godt man kan. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5260021-kan-man-som-forledre-p%C3%A5virke-barnehagehverdagen/#findComment-5264428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #4 Del Skrevet 7. juni 2006 En av de tingene jeg ble positivt overrasket over da jenta vår begynte i barnehage, var nettopp dette med hvordan personalet var innstilt på å tilpasse seg foreldrene. Hvis man spør på en ordentlig måte får man bare smil og velvillighet også! I den første barnehagen vår var det ei jente som fikk kokt grøt til seg hver morgen (selv om det vanligvis ikke var frokostservering der), bare fordi moren ikke gadd å kjøpe brødmat og jenta hadde dårlig appetitt på morgenen. Vår jente er av den hissige og litt dominerende typen, og vi har vært opptatt av at hun skal få litt å bryne seg på sosialt, så hun ikke blir en bølle. De ansatte har nok syntes at uroen vår har vært litt overdreven, men de har fulgt opp masse, og hjulpet henne med å være snill mot de små og tilpasse seg de eldre. Vi har hatt personale som har hviskesnakket når et barn skulle irettesettes fordi det var det eneste dette barnet tålte, og vi har hatt ansatte som har hakket is på gangveien i en halvtime hver morgen om vinteren fordi fedrene var redd for at barna skulle falle. Barnehager og de som jobber der er topp! (Og om de ikke er det, så har du masse innflytelse som forelder!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5260021-kan-man-som-forledre-p%C3%A5virke-barnehagehverdagen/#findComment-5281326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2006 #5 Del Skrevet 10. juni 2006 Hei Jeg har jobbet en del i barnehager, og mitt inntrykk er at barnehagepersonalet mer enn gjerne tar i mot tips fra foreldre. Men måten det blir tatt opp på er veldig kritisk. Det er en veldig liten forskjell mellom hva som oppfattes som syting og klaging, og hva som oppfattes som konstruktiv kritikk. Er det noe du ikke er fornøyd med eller noe du vil forandre på, synes jeg du skal snakke med de ansatte og spørre hvorfor de gjør det sånn de gjør, og spørre hva de synes om dine forslag. Du kan også snakke med de andre foreldrene, og dersom de er enig med deg, kan dere fremme forslag gjennom foreldrekontakten. Og husk å sette pris på det dersom noen forslag blir tatt hensyn til, det øker sikkert muligheten for at du blir hørt neste gang. Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5260021-kan-man-som-forledre-p%C3%A5virke-barnehagehverdagen/#findComment-5314541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå