Gå til innhold

usikker lege??


ma-ho

Anbefalte innlegg

Var idag hos legen med en del spørsmål,er etter mine og bim kalkulatoren 7 uker på vei med termin 27/1.07. Men legen sier at jeg er 4 uker på vei og hadde egentlig lite peiling på alt jeg spurte om.

tror jeg ska snakke med jordmor!

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan han bomme med tre uker? Har du veldig lang syklus eller? Dette hørtes veldig rart ut, de bruker jo bare hjulet sitt til å finne termin, og den er helt lik til utregningen som brukes på babyverden - så fremt man han en syklus på rundt 28 dager, så skulle det ikke blitt så store forskjeller i termin.

 

Er kun første kontrollen med blodprøver etc som må tas hos lege. Jeg har tenkt å gå annenhver gang, hehe, allerede bestilt 1.gangs kontroll hos legen, samt 2. kontroll hos jordmor, var veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme erfaring som nr.1 her. er gravid med nr to og vet faktisk også dagen for befruktning, da jeg tilfeldigvis på denne dagen tok relevante blodprøver på sykehuset (har slitt litt med å få det til). ifg. alle andre kilder er jeg i uke 12, men legen er skråsikker på uke 11! ikke til å bli klok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen leger bare skjønner seg på syke mennesker, ikke gravide.

Snakk med jordmor, du får nok et bedre svar der eller under en ultralyd etterhvert.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lege som er nyutdannet og virket veldig usikker på alt når det gjalt graviditet;( Det gjorde meg veldig bekymret så jeg byttet lege... var veldig urolig i en periode mens jeg gikk hos han, men etter jeg byttet ble det bedre;)

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg byttet lege!!!!

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legene ligger ofte en uke etter når det gjelder nummeret på uken vi er i fordi de kaller første uke "uke 0", men de skal ende opp på samme termindato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heidu! bytt lege! 3 uker forskjell er jo til å lure på da! etter mine regninger + bimkalkulator og legens utregning ble det en dag forskjell på min termin, og det går an, men ikke 3 UKER!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...