Gå til innhold

kan jeg bli sinna på han ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er så utrolig irritert på samboer akkurat nå... greit nok jeg sitter bare hjemme og han jobber men for det kan han jo hjelpe til hjemme... eller bare rydde etter seg.. han sitter bare på sofaen og ser på tv.. når han kommer hjem fra jobb eller når han er fri.. det kommer aldri noe fornuftig fra han.. og hvis jeg sier noe på det da blir han sinna... har jeg rett til å bli sinna på han selv om jeg sitter bare hjemme og han jobber... hvordan er hos dere.. ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde et "oppgjør" her for en tid tilbake. Hos oss hjelper det ikke at jeg blir sinna, da blir han stikk motsatt (gidder ingenting), men jeg tok det opp veldig saklig og forklarte hvorfor det ene og det andre...ja du vet hva jeg mener??

Etter det har han blitt flinkere, og faktisk tatt tak i enkelte ting uten at jeg må mase.... Bedre å være rolig tror jeg da....

LYKKE til!

Skrevet

har prøvd på det.. det hjelper ikke :(

Skrevet

jeg er også hjemme og gubben arbeider.

jeg er ikke så flink til det med husarbeid,å likevel så er det mitt jobb...hehe... min mann gjør heller ikke noe særlig.

han kan godt slenge fra seg ting her og der... å det jeg gjør er at jeg plukker det opp mens jeg kjefter litt på han.

det eneste vi så å si er enige om er at den som tar oppvasken etter middag,slipper å bade og legge ungen.

Det er det eneste..

men likevel,så maser han om at det er rotete her hjemme og bla bla bla blaaaaa.men han gidder ikke å gjøre noe med det.

Det er ikke klinisk rent her hjemme, men det er ok.(syns jeg da)

jeg har ikke noe fasit på hvordan du kan få din mann til å hjelpe til der hjemme.... hvis du finner det ut,så kan du jo si i det til meg.

Skrevet

Hufff, da veit jeg ikke assa!! Det er ikke noen oppskrift på det der!! Nå føyk jeg akkurat i tottene på min kjære bare p.g.a en liten bagatell. Jeg skylder på de rare hormonene, og setter meg ved pc ` n å sturer litt!!!

Så går det nok over etter en stund!!

Vi er noen rare gravide,,, hehe

Skrevet

hihihi....min mann har akkurat sagt at JEG skal ut med søppla..(søppel dag i morra)... men sier jeg er gravid å ikke må løfte tungt....

lurer på om jeg kan si det til alt?.......hehe......

Skrevet

hvor bor du Nordkvinne??? Siden de kommer å tømmer søpla i morgen, det er jo helligdag!!!

Skrevet

du kan jo bruker det på mye da.. det gjør jeg også.. hvis jeg bruker det mot han da gjør han noe hjemme.. men eller... nei det kan jeg nok glemme...og jeg kan egentlig ikke skylde på han.. han er bortskjemt... han er en mamma gutt og det skal han altid være ARG... men men jeg overlever nok forhåpentligvis ;)

Skrevet

du kan godt bli sinna på han , men om det hjelper er en helt annen sak!

vi har det samme problemet her hjemme , han mener at når jeg er hjemme alikevel , så kan jeg vel holde huset ryddig å reint , vaske klær å lage middag..hallo???? det er en fuckings grunn til at jeg er sykmeldt 100 % nå for tiden . det skal ingenting til før det svartner for meg.. såh de!!!!! jeg blir skikkli forbanna! jeg har prøvd noen ganger når jeg vasker klær , å ikke vaske sambo sine . hehe (ond) men jeg må jo gjøre det til slutt uansett, for de blir jo liggende ....arrrghhh!!!!

de eneste som hjelper er å konfrontere han med det ! jeg gjorde de med sambo , han ble dritsur først . å de neste dagene gjorde han alt fo å ikke være hjemme , så han besøkte alle mulige gamle kompiser . men etter noen dager (mannfolk trenger tid på seg) hadde han fått tenkt seg om , så tok han å satte på ei mskin med klær . å han skeina stua en dag jeg var hod foreldrene mine. vikti å skryte !!! mannfolk elsker å bli dulla med! dette vart litt langt . men dettee funka for oss .

Skrevet

tja.. hos meg slipper jeg heldigvis bli sinna, da.. Om jeg er irritert for noe, har jeg en tendens til å holde kjeft jeg da.. men samboeren min er veldig slik at hvis jeg gjør mye hjemme, blir han så glad og mener at da er det hans tur nestegang:)

Jeg er ikke sånn kjemperyddig av meg heller, så han gjør egentlig veldig mye, kan ikke klage der..

Men innimellom stopper det litt opp da, og da begynner jeg mens jegt sukker høyt, og da kommer han løpende:P

har forstått det slik at mange menn er slik "late" hjemme, for de mener at siden de jobber, skal hjemmet være VÅR jobb..

Men her forleden dag hørte jeg på radioen: Hvis en hjemme-mamma hadde fått lønn for jobben hun gjør, ville hun tjent over 800 tusen i året.

Det er snakk om barnepass 24/7, rengjøring og alt som hører med..

GANSKE sykt sant? og de jobber i 8 timer og gjør ikke mer? nei uff...

veldig glad jeg ikke har det slik, da hadde jeg klikket tror jeg..

og med graviditetshormonene blir det ikke særlig mye bedre..

lykke til, alle sammen. håper de karene skjønner litt etterhvert..

de skulle fått være hjemme en mnd med barn og hus, så skulle de fått sett!

Skrevet

ja nå var det ikke meningen å ta alle mannfolk i mitt innlegg , kunne kansje høres sånn ut , det var ikke meningen , :) det finnes faktisk flinke mannfolk også , som tar sin del , å det er bra!!! har respekt for slike :) å de som har dem skal vere fornøgd:)

Skrevet

Dette er jo en kjent problemstilling, bare at hjemme hos oss er det for det meste omvendt. Begge er i jobb, men jeg jobber myyye mer, så da har han tatt ansvar for nesten alt husarbeid. (ja, jeg er heldig) Men skal han ha hjelp av meg, hjelper det ikke å bli sint eller kjefte. Det beste trikset er å få spist, sånn at blodsukker er normalt, og så ta en økt med rydding ol. sammen. Da føles det ikke så uretferdig for noen:)

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det siste innlegget. Mannen gjør mye mer hjemme enn jeg, spesielt når det gjelder matlaging og vasking. Er herlig...

Skrevet

til popkind

jeg bor i danmark, her tømmer de søppla uansett

Skrevet

Jeg og samboer tar også likt del i husarbeidet. Men jeg tror jeg velger å kalle meg noe annet enn "heldig" for jeg mener at det skulle bare mangle! Når vi jobber 100% begge to så er det ingen grunn til at jeg skulle gjøre mer enn han- SÅ glad i husarbeid er jeg ikke.

Kanskje det går an å spørre han hva han liker (eller hater minst...) ved husarbeidet og la det bli hans ansvar? Hvis han f. eks synes det er greit å vaske klær og holde det rent og ryddig på badet så kan det bli hans oppgaver? Men da er det viktig at du ikke "tar over" om du synes det blir gjort for sjelden, men lar han få oppdage at ting ikke ordner seg selv.

Skrevet

nå har jeg hatt en prat med samboer.. og han misforstår meg.. han trenger ikke å vaske hele huset.. det eneste jeg spørr om det er om han kan rydde etter seg han trenger ikke å vaske og sant.. hvordan kan jeg forklare han det ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...