Gå til innhold

Gutten min gidder ikke ligge på ryggen mer..

Anbefalte innlegg

..når han er på gulvet. Han er litt over 6 mnd. Det virker som han vil sitte på rompa, for når han blir lagt på ryggen ruller han over til magen, og blir sutrete etter kort tid. Når han får sitte ( må støtte litt) er han superfornøyd, får jo et nytt perspektiv.

Men så er det så mange som sier at de ikke skal sitte, ikke stå, bare ligge på magen eller ryggen.

Hva synes du?

Fortsetter under...

Vet du, at han blir sutrete når han ruller over på magen er kanskje bare et positivt tegn. Det viser jo at gutten vil mestre mer, og da er det nok ikke lenge før han er klar for å begynne å åle seg fremover eller krabbe.

Jeg lot ikke vesla sitte alene før hun satte seg opp selv. Selvfølgelig satt hun i fanget. Når det gjelder det å stå, så var ikke snuppa mi så veldig interessert i det før hun begynte å reise seg opp selv.

Så rart, hvor forskjellige de er.

Gutten min elsker å stå på fanget, det har han gjort i to måneder allerde. Og nå kan han stå inntil bordet og holde seg fast.

...men jeg skal la han ligge på magen mer, så får vi håpe det resulterer i at han begynner å åle seg framover snart.

Når er det vanlig å sette seg opp selv? Hvor gammel er jenta di?

HI

Jenta mi begynte å åle seg fremover på magen da hun var ca 6mnd. Da hun var ca 7,5mnd begynte hun å krype på alle 4. Hun satte seg opp selv like etter dette,vel 8 mnd tror jeg!

Ville latt gutten din ligge på gulvet istedet for å sitte,da finner han sikkert snart ut hvordan han skal komme seg fremover.

Ikke så bra å la dem sitte/stå før de er sterke nok til sette seg opp/dra seg opp i stående stilling på egen hånd!

Snuppa er snart 7 mnd.

Hun har vært ganske tidlig ute hele veien. Ofte litt grinete i perioder før hun mestrer nye ting. Bare husker hvor sur hun var da hun lærte å snu seg fra rygg til mage, men ikke kom tilbake igjen.

Hun satte seg opp selv omtrent samtidig som hun begynte å krabbe, dvs rundt 6 mnd. Tror nok det er tidlig. Mer vanlig rundt 8-10 mnd tror jeg.

Annonse

jeg tror det er viktig at de gjør det selv i naturlig rekkefølge...jeg har ei utålmodig frøken som er utrolig sutrete før hu mestrer nye ting...men jeg har aldri hjulpet henne, mener hu må finne ut av det selv...

når hu var 5 mnd rullet hu over på mage med en gang jeg la henne ned...hu lå på stedet å gynget og ropte og SKULLE fremover...når hu var 6.5 klarte hu å krype...nå er hu snart 7.5 og klarer nesten å krabbe påæ knærne og nesten å sette seg opp selv...

jeg tror at hvis man setter de trenger de jo ikke å lære dette...det er viktig at de møter utfordringer:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...