Anonym bruker Skrevet 4. juni 2006 #1 Skrevet 4. juni 2006 Noen flere som har råååålyst på snus? Bare to uker siden jeg slutta!!! Hjelpe meg...
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Huff ikke lett..... Sluttet å røyke i forrige uke jeg. Gikk da over fra sigaretter til Snus. Får jo "kun" nikotin da og ikke alle de andre hundre stoffene. Snuser general portion mini, ca.3 / 4 stk om dagen. Sliter litt, men prøver o trappe ned for så å kutte ut helt.
krygh Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Snus kan vel skade fosteret pga. at den inneholder like mye nikotin som røyk. Og nikotinen i snusen går jo rett i blodet, men man slipper jo alle de ekstra "giftene" som finnes i røyken. Ja ja - ingen av delene er bra, men ikke helt enkelt å slutte... Lykke til alle sammen som nettopp har sluttet eller som prøver :-)
Kaysa;-) Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har kuttet ut party siggen og gått over til Mocca mini og snuser bare 3-4 omdagen, brukte general posjon før og oppmot en boks per dag. Er det noen som vet hvor mye nikotin det er i en mini posjon i forhold til en sigarett??
haidi:0) Skrevet 15. juni 2007 #6 Skrevet 15. juni 2007 Å snuse påvirker barnet i like stor grad som å røyke, etter hva jeg har forstått. snusen har du under leppa lenger enn en sigarett varer og nikotinen forblir lengre i blodbanen. slik at da blir barnet påvirket av snusen det meste av døgnet. Jeg har nå holdt meg i snart 6 mndr og det er ikke lett. men ikke la dere lure og tro at snus er bedre enn sigaretter. og ps. dette er ingen moralpreken.
Puserull:) Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Ah, prøver å slutte å røyke, så jeg snuser litt mocca innimellom, for å døyve suget. :/
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Jeg har snust i ca 4 år og er nå 6 uker på vei. Slik jeg har forstått det er snus farligere for fosteret enn røyk. Snus inneholder mer nikotin enn røyk pluss at du utsetter fosteret for nikotin lenger (ettersom du har en pris i munnen i ca 15-25min, mens en røyk kun varer i ca 4 min). Det samme gjelder visst røykeplaster og nikotintyggis/drops. Så jeg vurderer om jeg skal begynne å røyke tre sigaretter om dagen istedet for å snuse to priser.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2007 #9 Skrevet 29. august 2007 Godt å se at det er flere enn jeg som sliter. Jeg snuser i smug. I smug for min kjære og mine venner. Vet jeg ikke burde men klarer ikke holde meg heller....I fjor sluttet jeg å snuse vanlige poser og begynte på nikotin og tobakksfri snus som heter Pepper Choice, laget av bare urter. Her jeg bor nå sluttet de å selge denne men vet at den finnes i andre deler av landet. Anbefaler dere som sliter å teste denne; den fungerte som pokker for meg.... Lykke til alle sammen. Hilsen en som spiser mye pastiller om dagen for å døyve snusebehover...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Baler myyyyyyyyyyye med det samme jeg også! Før brukte jeg general porsjon, men gikk over til bocca og general mini. Etter det jeg har lest får du i deg mer nikotin av snus siden du har den lengre i munnen enn en røyk. Og nikotin innholdet er storre i snus enn i sigaretter las jeg en eller annen side. Har pøvd i flere uker og slutte, men gud hjelpe meg så vanskelig!!!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #11 Skrevet 25. desember 2007 Har en tarmsykdom som heter Ulcerøs Colitt. Røkte ikke under mitt første svangerskap og ble skikkelig kjempesyk. Diare med masse blod og slim. Var på do opp til 30 ganger om dagen. Var innlagt flere ganger. De proppet meg full i sterke medisiner. Barnet måtte taes med keisersnitt 11. dager før termin og han var ikke i form. Han er i dag 12 år og har vært mye syk (asma og allergier). To mnd. etter fødsel gjorde de klart til å operere bort tykktarmen min. Dette ble det heldigvis ikke noe av. På sykehuset fikk jeg vite at nikotin har gunstig innvirkning på denne kroniske sykdommen, så etter en stund kjøpte jeg meg en ti paking røyk. Røkte hele i løpet av en kveld og våknet morgenen etter med en mage som fungerte! Det var som å trykke på en bli frisk knapp. Har forsøkt å slutte å røyke etter dette men hver gang blusser Ulcerøs Colitten opp. Da jeg ble gravid med nr. 2 bestemte jeg meg for å fortsette å røke. Jeg var nok desverre oppe i 10 sigaretter enkelte dager. Men jeg ønsket ikke å utsette denne babyen for alle medisinene, som jeg tror er mye verre for et foster enn sigaretter. Barn nr. to ble født 12 dager på overtid. Fødselen måtte setteses i gang men alt gikk bra. Det ble en flott og stor jente som i dag er 9 år og har vært frisk som en fisk hele tiden. Er nå gravid med mitt tredje barn. Kuttet ned på røyken til to om dagen. Dette ble litt i minste laget for min mage. Måtte begynne med medisin. Men denne medisinen er ikke den sterke med alle bivirkningene. Økte sigraettforbruket til 5 om dagen på dårlige magedager og har nå fått magen i orden igjen. Men kroppen min er vant til mer nikotin enn det, så da blir det en liten minipris inimellom. Jeg tror det er vel så viktig for barnet i magen at mor er frisk og har det bra. Men selvfølgelig sliter jeg med kjempe dårlig samvittighet. Er det noen flere der ute med Ulcerøs Colitt?
Katharina88*Angelica08 Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 Det er mere nikotin i snus en i røyk..
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2008 #13 Skrevet 31. januar 2008 Har nettopp begynt å "prøve" nå, og har derfor bestemt meg for å slutte med snusen først som sist. Er nødt til å bruke plaster, ellers tror jeg ikke jeg greier det, er helt sinnsykt fysisk (og psykisk) avhengig av dritten. Har snust general løs i snart 6 år, opp mot en boks om dagen. Mye sa du? Ja, alt for mye. Og ja, snus er farligere for fosteret enn røyk av tidligere nevnte grunner. Har også hørt at det er vanskeligere å slutte med snus enn røyk, noe jeg ikke vet med sikkerhet da jeg aldri har røyka. Så til de av dere som vurderer å gå over til snus i stedet for røyk; dropp det... mye bedre å slutte med alt, heller enn å erstatte en skadelig ting med en annen. Dere kan argumentere med at nikotinplaster heller ikke er bra, og jeg er selvfølgelig enig i det. Forskjellen er bare at plasteret kun skal brukes i en overgangsperiode. Er mulig jeg også vil bruke nikotinfri snus (lagd av urter) som supplement til plaster i en overgangsperiode. Gruer meg fælt til helvetet jeg vet kommer når jeg kutter snusen, men vet at jeg greier det hvis jeg virkelig vil, og ingenting kan vel være en bedre motivasjon enn å slutte pga den lille spira jeg håper snart vil komme. Lykke til alle sammen!
Lissyjane Skrevet 4. februar 2008 #14 Skrevet 4. februar 2008 Jeg sluttet å snuse på dagen når jeg tok testen...Tør ikke lukte på det engang. hehehe
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #15 Skrevet 11. mars 2008 Jeg slutta å både snuse og røyke da jeg fant ut at jeg var gravid. Det gikk kjempeflott i flere måneder. Så, av en eller anna idiotisk grunn begynte jeg så smått å snuse litt igjen et par-tre måneder før termin. Endte med at jeg fødte for tidlig. Ikke så veldig for tidlig, men noen uker. Og selv etter dette, etter at jeg fikk min nydelige, lille baby, greide jeg ikke å slutte med snusen. Enda jeg fullammer og vet hvor mye dette påvirker babyen. Greier fortsatt ikke motivere meg til å slutte. Tenker på det hver dag. Hver gabg jeg kjøper en boks snus, lover jeg at det skal bli den siste... Hvis ikke min nydelige baby engang kan motivere meg til å slutte, hva kan da hjelpe? Skal sies at sambo også snuser mye. Det hadde kanskje vært lettere å slutte hvis vi gjorde det sammen.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #16 Skrevet 7. april 2008 pga av at det er mye mer nikotin i snus enn røyk så er kroppen vant til mer nikotin å det er dermed vanskeligere å slutte å snuse enn å slutte å røyke:(
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #17 Skrevet 12. april 2008 Ingen er perfekt:) Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet. Det finnes verre ting en kan gjøre mot barna sine. Du bryr deg jo om barnet ditt, og det går an å snuse/ røyke etter hver amming istedet for rett før.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #18 Skrevet 13. april 2008 Jeg snuste til og med mens jeg amma... Men, vet dere hva? Nå har både jeg og sambo slutta! Jippi! Gått ca en mnd nå! Stolt av oss! Det var jeg som la inn det tredje siste innlegget her. Jeg som fødte for tidlig.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #19 Skrevet 9. juni 2008 jeg slutta å snuse for to uker siden, da jeg fant ut at jeg var gravid. de tre første dagene var jeg mannevond, ikke go å ha i hus. men det som hjelper meg å slutte er å ha en fishermans friend drops under leppa når suget blir for stort. for min del har jeg prøvd å slutte før, med tyggis og hele pakka, men da faller jeg alltid tilbake igjen, tåler liksom ikke nikotin, for da må jeg ha snus.... så min konklusjon er at det hjelper å bruke fishermans friend, så håper at det kan hjelpe for noen andre også. stå på, man må bare ikke minste trua.
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 7. januar 2009 #20 Skrevet 7. januar 2009 Jeg slutta å snuse samme dag jeg fikk postiv test...begynte å snuse onico i steden (uten nikotin). Det rare var at jeg ikke savna snusen i det hele tatt....etter en stund slutta jeg med onicoen også.... når jeg savna noe under leppa, tok jeg en pastill/ fishermans friend under. Faktisk også brukt rizzla-papir som jeg har knørva sammen. Funker fint, utrolig nok - for meg var det følelsen av å ha noe under leppa jeg savna
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #21 Skrevet 11. januar 2009 Hei! Nå var vårt barn planlagt så jeg sluttet å snuse 1 mnd før jeg ble gravid. Nå har det seg sånn at det er mye mer nikotin i snus enn i røyk så snusen er mer skadelig en røyken er. Jeg sluttet å snuse på dagen ikke noe nedtrapping eller noe sånn...men etter 14 dager fikk jeg så lyst på snus, vi skulle kjøre lang tur og alle i bilen snuset så jeg fant ut at jeg bare måtte ha en pris for å se om det var så godt som jeg husket....hehe men vet du hva det var grufult stygt, ble skikkelig dårlig av den ene prisen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå