Gå til innhold

Mai: Hvor lenge venter man???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge må/bør man vente med å ha sex etter en fødsel??? Noen som vet?? Hva er farene? Infeksjoner??

Etter første fødsel ventet jeg i 4 uker, syntes det var for tidlig, ville egentlig ikke, og jeg begynte å blø etterpå....

Nå, etter andre fødsel, ventet vi i EN uke!!! Det var jeg som tok iniativet, og det var ikke vondt, bare godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det var litt tidlig etter en uke..Vi ventet 6 uker første gangen, var så redd for infeksjon pga syingen og slikt, og vi hadde ikke noe lyst. Gjorde vondt etter de 6 ukene og, så skal vente minst like lenge denne gangen. Men, det er vel forskjellig hva man vil og klarer det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sex etter 2 1/2 uke.. Hadde sluttet å blø..

De sier du kan ha sex når du føler for det.. Men bruk kondom pga infeksjonsfaren etter såret fra morkaken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ventet i to uker,jeg som tok initiativet - sambo var enig i at jeg skulle bestemme når jeg var klar igjen- er ikke ferdig med å blø men vi bruker kondom pga infeksjonsfaren og sambo har ingenting imot litt "søl" hehe og det gikk veldig fint....For oss var det godt å ha den nærheten bare mellom oss, i tillegg til all kosen vi har med gullet vårt.

Man kan vel begynne igjen når man føler for det, kanskje starte litt forsiktig og se om det funker. Og huske på infeksjonfaren og prevensjonen....jeg ammer ikke om natta hver dag, og da er ikke ammingen noen forsikring lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...