Gå til innhold

April: Hvordan oppdra disse små?

Susan*lillegutt og mini*

Anbefalte innlegg

Har dere en "plan" på oppdragelse,eller et mål om hvordan dere skal oppdra aprilbarna?

Jeg synes det er så vanskelig å vite hva jeg skal gjøre,og hvordan,er jo førstegangsmamma,men har allikavel en stedatter,og har jo vært i livet hennes siden hun var 1år (er 5 nå) så vet jo litt,men allikavel er jeg ikke sikker..vet jo at det er jeg og gubben som skal oppdra Simen,og vi er enige på det meste om hvordan vil vil at det skal være,men allikavel er jeg ikke sikker på om det er "rett"...hvis dere skjønner..alså rett måte,alle har jo selvfølgelig forskjellige måter å oppdra barnet sitt på,så lurer på om kanskje dere kan kommer med noen eksempler på hvordan dere skal gjøre det/gjør det?

Og hvor tidlig skal man egentlig begynne med dette,mener nå at vi allerede har begnte,men så kommer feks. svigemor eller mamma,å sier,ja,men han er jo så liten enda,han vet jo ikke hva som er rett å galt..men jeg mener at han vet at han ikke får lov til feks. gå i veggseksjonen å kaste koppene som ligger der ut av skapet,får når han gjør det så gliser han bare,og springer avgårde,og vil påstå at han dermed vet at det ikke er lov,eller feks. er lov å kose å klemme,men ikke å slå når man klemmer,og slike ting,men så kommer denne eldre generasjonen,ja,men han er så liten...er han egentlig det eller?

Hva synes dere,og som sagt er mange forskjellige meninger om dette,så vil gjerne høre hva dere MENER,og ikke hva som ER rett og gal måte..=) håper dere skjønner hva jeg vil frem til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he..er visst ingen som har nokon plan...

Helsesøster sa til oss på 1 års kontrollen (gruppekontroll, så det vart diskutert) at dei var store nok til å skjønne grenser, så me måtte berre begynne...

Men her er det egentleg ikkje så mykje styr...minsten er jo babyen min.. Når storesøster kjefter, så seier jo eg at han er for liten til å vite kva han ikkje har lov til (dessuten er ho lik mora, veldig inkonsekvent, det som er lov ein dag er ikkje lov neste dag...hmmm)

Tja, veit ikkje heilt om det kom noko fornuftig ut av innlegget mitt...eg nyter vel fortsatt babyen min, som faktisk har vorte ganske stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...