Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten min er 6 mnd og en uke gammel. Begynte med grøt for en uke siden, og er nå straks oppe i en hel porsjon. Han får grøt kl 18 og ellers bare mm hele dagen. Han sover hele natten gjennom og er stor for alderen.

Når er det på tide å øke til 2 måltider? Skal man da gi to grøtmåltider, eller noe annet?

Fortsetter under...

Hei.

Har ei som straks blir 6 mnd. Hun får nå grøt på kvelden. Hun spiser ikke full porsjon ennå. Sikkert fordi jeg ammer før grøtmåltidet, men har fått grøt i 3 uker ca.

Tenker at jeg skal prøve å gi måltid nr. 2 når hun er rundt 6,5 måned. Kommer til å prøve da med hvetegrøt med gluten. Når hun er rundt 7,5 måned introduserer jeg middag.

Det er ingen fasitsvar på hva som er riktig og galt, så gjør det du føler er best.

Har lest litt om grøt her nå, og tenkte å prøve å gi HIPP risgrøt med fruktsmak på formiddagen. Er det ok?

Hva med brødskiver, når kan jeg begynne med det?

Ga han en brødskalk å sutte på nå i helgen, det var stas..

Hei,

Jeg slet lenge med at gutten min på 6 mnd ikke ville spise grøt, helt til noen her inne anbefalte meg HIPP risgrøt. Nå er det en vinner hjemme hos oss!! Gutten min er nå 7 mnd gammel og liker HIPP best fortsatt, men jeg har nå også inrodusert ham for andre grøttyper og det går bra også.

Da jeg slet på det værste med å gi lillegutt grøt, anbefalte helsesøster meg å begynne med brødskive. Jeg stusset litt fordi jeg syntes det var tidlig, men valgte å gi det ett forsøk. Dette resulterte i at gutten min brakk seg selv om jeg ga veldig små biter... Helt håpløst! Jeg har nå gitt ham brød innimellom og det går fint med noen få biter.

Jeg syntes det er greit at han vender seg til det i små porsjoner i stedet for at dette blir ett eget måltid så tidlig for gutten vår, men jeg tror ikke det er noe galt hvis du prøver brød. Kanksje du er heldigere enn meg??

Lykke til!!

Eneste jeg vil si om den Hippgrøten er at den er stappfull av sukker. Kjempesøt!!

Hadde heller ville brukt en annen (økologisk om du vil) risgrøt og heller tilsatt frukt selv.

Helsesøster sa til meg at hun ville venta med brødskive til rundt 7 mnd alder...men kan hende jeg begynner før, for tulleruska mi vil ikke ha noe annet:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...