Gå til innhold

Syns min 7 mnd gml baby spiser så lite..

Anbefalte innlegg

Begynte med grøt da hun var 4 mnd, men hun har aldri vært veldig glad i grøt, har prøvd mange sorter. Hun kan spise en porsjon til frokost pluss til kvelds, men av og til vil hun ikke ha grøt i det hele tatt. Hun spiser som regel et halvt glass middag, og mm og fruktpurè i tillegg. Har prøvd brød, forskjellig pålegg, dyppet i mm etc, vil ikke ha. Ville plutselig ikke ha mm, prøvde mme, ville ikke ha. Det bør helst gå 4 timer mellom måltidene, ellers spiser hun ikke så mye, og til og med da virker hun ikke veldig sulten. Hun har alltid vært liten, veiler nå ca 7 kg, men har vært og er ei veldig blid og aktiv jente som nesten aldri skriker eller klager. Noen råd? Eller bekymrer jeg med unødig?

Fortsetter under...

Følger hun vektkurven sin? Hvis hun gjør det trenger du nok ikke bekymre deg. Tror ikke hun hadde vært så blid og aktiv som hun er hvis hun ikke fikk nok mat:) Har selv en ganske småspist gutt (7mnd veide han 7,6 kg), men han legger på seg i sitt eget tempo og er ei solstråle det meste av tida:)

så lenge hu er blid og fornøyd og følger kurvene er nok alt bra...har selv en liten frøken på 7 mnd og nesten 7 kg...har vært lita hele veien...

men hu spiser MYE grøt, men nesten ikke middag, og jeg syns ikke hu drikker så mye mme lenger heller...før spiste hu hver 3. time, men de siste ukene kan det gå opptil 5 timer før hu virker sulten...

hu er veldig aktiv, og blid og fornøyd(bortsett fra litt tannvondt innimellom)

jeg tror ikke du bør være bekymret:-)

Dette høres akkurat som snuppa mi. Har vært så sær med maten hele tiden. Tok en evighet å få henne til å spise grøt og middag. Hun ligger under midten på kurven, men følger den fint. Gjør barnet ditt det, så er det nok ikke noe å bekymre seg for.

Jenta mi spiser ikke stort hun heller. En posjon grøt+middag og resten pupp. Å hun er 8mnd. Spiste mer før men nå tror jeg det er noe fortenner på vei ut så da er det kanskje grunnen til at hun spiser så lite.

Før spiste hun 2 posjoner med grøt om dagen.

Hun veier over 9kg nå så legger på seg nok å er blid hele dagen så eg bekymrer meg ikke så mye.

Tror ikke du bør bekymre deg heller. Så lenge hun følger sin egen kurve å virker fornøyd(noe hun er)

hvor gammel er hun da? ettersom de begynner å bevege mer på seg krever de mer mat. Jenta mi har krabbet 1mnd nå å spiste mer for et par uker siden men dabbet av de siste 2 ukene.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...