Gå til innhold

Noen som har leandervuggen eller annen takvugge?

Anbefalte innlegg

Jeg venter barn nr 2 om 3 måneder, og lurer på å kjøpe en slik hengevugge. Er det noen her som har erfaring med disse? Positive, negative? Hvor gammelt er barnet når dere slutter å bruke den? Er det lettvint eller tungvint å flytte den fra rom til rom med krok i taket? Trives babyen i den? Ønsker rett og slett å høre erfaringer!

Fortsetter under...

Har hatt leandervuggen og var veldig fornøyd med den. Til å begynne med hadde vi den med oss der hvor vi satt ( hadde hengt opp kroker i taktet) og innbiller meg at det var derfor babyen min lærte seg til å sovne av seg selv fordi jeg bare la henne oppe i denne om kvelden når hun var våken og bar med hele vuggen inn på soverommet når hun hadde sovnet. Etterhvert som hun vokste var den tung å bære med seg så det ble til at vi la henne i denne på soverommet i stativet. Vi brukte den til hun var ca 7 mnd tror jeg.

Hei!

Vi har laget en hengevugge selv som sønnen vår på 6 mnd har brukt siden fødselen. Har krok i taket ved bunnen av sengen vår og i stuen. Den er utrolig grei til å vugge ham i søvn! Sovner mye enklere enn om vi prøver å legge ham andre steder. Pleier ikke å flytte hengevuggen med lillegutt i.

Vår vugge ligner litt på den som finnes på laidback.no.

Vi er ikke like fornøyde. Gutten vår liker rett og slett ikke leandervogga, falt aldri til ro, og vi endte med å måtte kjøpe en seng på IKEA. Nå står vogga i stua (2.etg) og kan til nød brukes til litt dagsoving - men han har det mye bedre med et teppe over seg i vognbagen. Tror vi selger den til halv pris etter hvert. Interessert? hehe.

Gutten vår er 3 uker gammel, og sover godt i leandervugga. Sovner mye lettere i den enn vogga vi har i stua. Den har en sånn jevn, fin gynging som bysser ham i søvn. Vi har den hengende i taket ved siden av senga på min side. Lett å bare dytte litt til den om natta når han blir urolig.

Vi har ikke stor nok plass til stativet og kan ikke skru kroker opp i taket i stua (leier), så vi bruker den bare på soverommet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...