Anonym bruker Skrevet 4. juni 2006 #1 Del Skrevet 4. juni 2006 Ser du fikk bekkenløsning allerede i uke 15. Lurer egentlig bare på hvordan du visste at det var det du var, og om det var vanskelig å få legen til å tro deg. Jeg er kun i uke 12 nå, men begynner å lure om det ligger noe og ulmer her. Merket det for noen dager siden (har en jobb der jeg går og sjauer tunge varer hele dagen, kun avløst av matpause, og en 5 minutt før jeg går hjem). Gjorde til slutt vondt å gå, høres rart ut, men hvert skritt var vondt - begynte liksom i korsryggen, og grep mer og mer om seg. Visste nesten ikke hvordan jeg skulle klare å gå opp trappen da jeg kom hjem. Var bedre da jeg våknet, men kjente det fremdeles. Var ikke noe moro å gå på jobb igjen dagen etter. Skal til 1. svangerskapskontroll neste uke, og tenkte å nevne det for legen, men regner ikke med at hun tror på meg, BL i uke 12 virker jo litt rart. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5256980-termin-28juli-er-du-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
alista Skrevet 5. juni 2006 #2 Del Skrevet 5. juni 2006 Hei! svarer deg selv om jeg ikke er temin 28. juli... Hos meg begynte det rundt uke 14. Det kan begynne veldig tidlig, hos noen før de vet at de er gravide. Det begynte nederst i ryggen, stakk inni rompeballen, vondt i lysken når jeg gikk, hvert skritt gjorde vondt. Fortsatte likevel i tung jobb og ignorerte signalene og ble helt sengeliggende til slutt, kunne ikke sitte engang. SÅ: JA, du kan få det så tidlig og jeg tipper det er jobben din som har gjort at du begynner å kjenne det nå. DU SKAL IKKE LØFTE!!!!!!!! Heller ikke gå hele dagen. Du kan bli VELDIG mye verre og det kan gå fort. Legen må enten gi deg sykemelding eller du må få tilrettelagt på jobben slik at du ikke går og står så mye og ikke løfter. Ta det alvorlig nå så kanskje du slipper å bli kjempeplaget, det er helt forferdelig å ikke kunne ta seg av babyen selv etter fødsel. Du er nesten garantert å bli verre slik du beskriver jobben din. Du skal ikke løfte noe i det hele tatt. Masse lykke til hos legen! Legg ut om hvor vondt du har og at du sjauer hele dagen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5256980-termin-28juli-er-du-her/#findComment-5260933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beth84g Skrevet 7. juni 2006 #3 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei på deg.. her er jeg Jeg merket at det gjorde vondt i korsryggen og nedover i bena. Dette er og symptomer på isjias noe jeg har hatt i noen år etter en ryggskade. Leste en del om bekkenløsning og pratet med andre som har hatt det. Fant og ut at mange får dette så tidlig som i uke 7. Ei på jobben oppdaget at hun var gravid med nr to da hun fikk bekkensmerter så det er nok veldig vanlig for enkelte å få det tidlig. Da er det ekstra viktig å ta det seriøst da det kan utvikle seg til å bli så innmari mye verre enn om en får det seint i svangerskapet. Dette burde i hvertfall legen din vite om. Hvis ikke kan du be om en time hos fysioterapaut eller manuell terapaut som kan skrive brev til legen din. Siden jeg jobber i barnehage og på sykehjem/hjemmesykepleie tok legen det veldig seriøst tidlig. Ville ikke sykemelde meg så tidlig så jeg fikk tilpasset arb oppg så godt som mulig. Dette gikk ikke i lengden da det ble raskt verre og jeg måtte sykemelde meg for å unngå at det skulle bli mye verre. Jeg er nok heldig å ha en lege som tar dette med bekkeløsning seriøst.Han så og på det at jeg har en ryggskade som forverrer det og en fysisk krevende jobb. Han er tilsynslege der jeg jobber så han har sett meg i action med gåsegange og greier Håper i hvertfall du blir tatt på alvor. Masse lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5256980-termin-28juli-er-du-her/#findComment-5291948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå