Sussa85 - snart 2? Skrevet 4. juni 2006 #1 Del Skrevet 4. juni 2006 Heihei:) Jeg veier 89 kg og er 156 cm høy. Blir 21 i august nå, og har sletti med å være rund hele livet.Forholdene sier vel seg selv. Men jeg er ikke så sinnsykt overvektig, da jeg har ridd hest i 9 år har mye muskler i låra:) hehe..heldigvis veier muskler mer enn fett. Ser ikke på meg selv som "fedme". Jeg har nå trent myyye mer i en måned enn jeg har gjort på lengre tider. Og har nettop gått ned 6 kg på denne måneden.Men uansett over til saken. Vi skal nå prøve å bli gravid og jeg er helt i ekstase:P håper at "den" sitter på første forsøk, da INGEN andre i fam har hatt prob med d...men man vet jo aldre:) Jeg kom til av "ett avhopp" hehe... Flere gang har jeg hørt at det er skummelt både for meg selv og babyen om jeg er overvektig. Er dette overdrevet? Jeg vet jo av flere som har klart graviditeter uten prob og veid mer enn meg. Men selfølgelig blir jeg jo redd når alle ber meg vente å slanke meg før jeg prøver...men jeg HAR IKKE LYST:) hehe..så jeg satser på at dette går bra uansett. Mamma fikk svangerskapsforgiftning pga av høyt blodtrykk, noe jeg har arvet. Noen som har råd ang dette? Klem fra en som prøver! (med verdens beste forlovede:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5256424-pr%C3%B8ver-og-er-overvektighjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2006 #2 Del Skrevet 4. juni 2006 Mange av de problemene som kommer med overvekt kan virke inn på graviditeten. Er man veldig overvektig produserer noen også for mye testosteron, som igjen gjør det vanskeligere å bli gravid... Men, du er jo aktiv, og høres ut til å ha en sunn kropp selv om du har noen kilo for mye. Jeg gikk ned femten kilo det siste halvåret før jeg ble gravid, men spira satt på andre forsøk, var ikke aktuelt å prøve før, så jeg vet ikke om jeg ville ha hatt problemer med å bli gravid da jeg veide mer. Uansett, prøv, håp at spira sitter, og fortsett å holde deg i aktivitet, prøv å spise så sunt som mulig i svangerskapet, for din egen og babyens skyld!!! Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5256424-pr%C3%B8ver-og-er-overvektighjelp/#findComment-5260278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå