Gå til innhold

Er dette bevisst eller? (ang søvn/prøve grenser)

Anbefalte innlegg

Hun er straks 9 mnd og er blitt utrolig vanskelig å legge. I går prøvde jeg å la henne sutre/gråte i sengen mens jeg satt på samme rom.. Det ble bare mer og mer skriking, til slutt så satte jeg henne opp og trøstet mens hun fremdeles satt i sengen. Hun roet seg da godt ned, og jeg prøvde å legge henne igjen, men da var det ramaskrik! Hysterisk skriking med en gang. Endte med at jeg tok henne opp, og da var hun i kjempehumør...Var oppe en times tid, og sovnet tilslutt med puppen i munnen..

Hører til historien at hun også er blitt umulig å få til og sove på trilletur.. De siste dagene har hun kun sove i armene mine med puppen i munnen. Og det er slitsomt!!

Hun er naturligvis overtrøtt også, så det hjelper jo ikke.

Bør jeg ta en skikkelig skrikekur her eller? Noen som har tips?

Fortsetter under...

Hei,

hvordan er din oppførsel når du legger henne? Blir du stresset av henne eller er du trygg, bestemt og rolig? Min erfaring er at om jeg klarer å bevare roen selv om barnet ikke sovner momentant, så smitter det over på barnet. Sikkert ikke big news for deg da(og heller ikke lett), men det er uansett viktig.Trygge hender som stryker henne, trygge hender som legger henne ned i sengen. Av og til pleier jeg å synge mens jeg holder henne på fanget, og fortsette å synge mens jeg legger henne i sengen og mens hun ligger i sengen.. Om man klarer å overse ramaskriket og bare fortsette å synge blir de ofte forundret og ser på en før de faller i søvn.. selvsagt ikke sikkert det alltid funker, men det har ihvertfall funket på mine tantebarn når jeg satt barnevakt før jeg fikk mitt eget lille nurk;)

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...