Gå til innhold

Ikke i nærhet av fastlegen, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg har fastlegen min i Stavanger, men er i Oslo nå, og regner med å bli her et par uker til før jeg drar tilbake til Stvg. Men jeg skulle gjerne hatt en sjekk hos legen for jeg er sikker på at det er noe galt med meg. Tre urinprøver hos fastlegen sist viste ingen tegn på UVI, men jeg har fortsatt plager, så jeg vil få sjekket dette. Men hvem skal jeg henvende meg til? Min gamle fastlege i Oslo vil ikke ta i mot meg fordi jeg ikke har henne som fastlege lenger. *fortvilet*

Fortsetter under...

Annonse

Jeg dro ned til legevakten igår kveld, leverte urinprøve og den var som vanlig helt fin. Så de tok en prøve fra skjeden, får svar om en uke ca. De sa at hvis det var streptokokker, vil jeg ikke få noe behandling. 30-40% av alle gravide har det, og de som er førstegangs får ikke noe behandling, og at det ikke var noe farlig heller, det er bakterier som man har i skjeden. De sa at det også kunne være UVI, som ikke gir noe utslag på prøven, så de skulle sende den til laboratoriet. De sa at UVI heller ikke er farlig for fosteret, men om jeg hadde det skulle jeg få antibiotika-kur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...