Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å starte med litt grøt siden lillegutt begynner å våkne mer og mer på natten. Han er 4,5 mnd. Vet det har vært innlegg om dette tidligere men lurer altså på hvilken grøt (merke) bruker dere og hvorfor akkurat den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 4mnd og 3 uker..prøvde grøt første gang da han var 4 mnd og da fikk han nestle maisgrøt..han likte det kjempegodt og sov mye bedre på natten etter det! Begynte m smaksprøver (1ts pulver) og økte gradvis..nå får han ca 3 toppede ts pulver med mm og så mye mm han vil ha etterpå! Har også prøvd Hipp hvetegrøt m fersken og banan, men det virket som han ble uroligere av den, så holder meg til maisgrøten! :-)

Skrevet

Mini her har fodt hipp sin risgrøt fra han va 11 uker å han elsker den enda. Det er den eneste risgrøten med fersken og banan oppi, så slipper du å tilsette selv. Og den skal blandes med vann i stede for melk som du må med nestle sine fra 4 måneder.

Vi fikk besked om å bruke risgrøt frem til han er 5 måner pga. allergi i familien. Ingen som reagere på ris grøt. Begynner man for tidli mef hvete å å andre korn blandinger kan det frem skynde allergi fortalte legen mim meg.

Skrevet

ups..det var selvfølgelig risgrøt min også fikk..hehe

Skrevet

Min gut på 5 mnd får heimelaga graut av hirse. Ynskjer å laga det meste av maten hans sjølv og då er hirse bra å laga graut av sidan det har så stort naturleg innhald av jern og næringsstoff.

Skrevet

Har du noen oppskrift på den hirsegrøten? HI

Skrevet

Eg slumpar alltid når eg lagar mat eg.. Tek heile hirsekorn ( blauta og skylte) og kokar i litt vatn ein halvtimestid og så blandar eg i litt mm. Om du vil ha ein skikkelgare oppskrift fins det på www.barnemat.com.

Det blir meir kornet konsistens på det enn kjøpegraut så ein kan ha han i foodprocessor - eg har ikkje gjort det og det går fint ned for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...