MammaUlv Skrevet 4. juni 2006 #1 Skrevet 4. juni 2006 Noen flere her? Noen som praktiserer "valgfrie" foreldresamtaler i barnehagen? Hørte nettopp om ei som jobba og som hadde liste der foreldrene skreiv seg opp dersom de ønska foreldresamtale, ho skulle bare ha tre stk denne våren fordi det var bare tre stk som ønska det..: Syns det hørtes litt merkelig ut, vi MÅ ha to stk i løpet av året, og så kan de som vil det ta kontakt dersom de trenger flere/ønsker flere samtaler...
MammaUlv Skrevet 4. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2006 det jeg er vant til også-...;Men er tydeligvis mange som gjør det annerledes..
Spring79 Skrevet 4. juni 2006 #4 Skrevet 4. juni 2006 Jepp, jeg er ped.leder i barnehage:-) Vi har 2 foreldresamtaler i året til alle (+ flere om det er nødvendig). Er enig i at det er merkelig praksis med valgfrie samtaler. Foreldresamtalene er jo ikke bare en service vi yter til foreldrene, men også viktig for vårt arbeid med enkeltbarna i barnehagen, mener jeg. F.eks vil jeg gjerne vite om barnets væremåte i barnehagen samsvarer med hvordan han/hun er hjemme, det sier mye om trygghet, tilpassingsdyktighet osv! Samtalene er også kjempeviktige for å få til et bra foreldresamarbeid. Men det høres jo utrulig lettvint ut for personalet med bare tre samtaler.... Etter å ha forberedt og gjennomført ørti-førti samtaler er i hvert fall jeg passe skitlei:-(
Gjest Skrevet 4. juni 2006 #5 Skrevet 4. juni 2006 Heisann. jeg er ikke ped.leder,men har jobba i noen bhg og det er flere som har praktisert valgfri samtale.men alle nye i bhg får ihvertfall oppstartsamtale.foreldrene kan og kontakte oss hvis de vil ha en samtale ellers i løpet av året og det får de selfølgelig da.
MammaUlv Skrevet 4. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2006 "mine foreldre" får alltid oppstarts-samtale, deretter er det tid for en ny en like før jul , i slutten av november eller uti desember. Så uti mai/juni er det tid for avsluttningssamtaler/ oppfølgingssamtaler igjen før sommerferien. Jeg liker de samtalene, syns det er fint, og får et godt forhold til foreldrene og blir kjent med barna på en annen måte. Som du før her skreiv, det er veldig fint å se at det man ser i barnehagen samsvarer med det de opplever hjemme. Noen foreldre har behov for flere samtaler enn dette også, og det er jeg svært imøtekommende med. Jeg har til og med reist hjem til dem dersom de ikke kan få barnepass ol. Jeg ser på foreldresamtaler som svært viktig..Men det er ikke til å stikke under en stol at jeg kjente at det hadde vært deilig med tre i stede for 19 nå i hormonrus og en kropp som er sliten som et kadaver hver dag etter jobb! Tror flere føler at de er til bry når de må skrive seg opp på samtale, istede for å få en invitasjon...vet ikke helt jeg..men tror jeg hadde følt det litt sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå