Gå til innhold

hva burde jeg gjøre nå????vente??

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

jeg har siden september ikke brukt prevansjon, med håp om at det skal komme en liten en etterhvert. Saken er at jeg nå på torsdag 1 juni startet jeg i ny jobb. Jeg ble spurt på intervjuet om jeg hadde planer om barn, men svarte at neida det hadde jeg ingen planer om før om noen år.. Det jeg egentlig lurer på er om jeg burte starte på p pillene igjen, for så å slutte på de etter sommeren(sånn at jeg er ferdig med prøvetiden før jeg evnt blir gravid).

HVA SKAL JEG GJØRE FOLKENS...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5254815-hva-burde-jeg-gj%C3%B8re-n%C3%A5vente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det förste, det har de ikke lov til å spörre deg om, har selv blitt spurt om det under flere jobbintervjuer for så å melde dem til likestillingsrådet. Vil du jobbe for en slik person som ikke fölger loven? For det andre, jeg synes ikke du skal sette livet ditt på vent ved å starte i en ny jobb. Ingen vet hvor lang tid det tar för du blir gravid, og det er jo en passende "straff" for denne personen om du blir det. Som gravid har du dine rettigheter, og kan ikke sparkes. Men dette avgjör du helt selv. Hadde det värt meg hadde jeg bare fortsatt med prövingen. Som du skjönner ble jeg litt provosert av at du ble spurt om du prövde:-).

De har lov til å spørre, men det er opp til deg selv hvordan du vil svare og de har ikke lov til å ta det i betraktning i ansettelsesprossessen. Fortsett å prøve du, så sier du bare at det var et uhell... Du skal som knasboll sier ikke sette livet ditt på vent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...