Gå til innhold

kan jeg spørre om noe?? (sniker meg inn fra slitere)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja her er det bare å spørre! Vi prøvde i ca 1 år før vi ba om utredning. Startet først med utredning på Ullevål hvor vi følte selve utredningen tok alt for lang tid så vi gikk dermed over til det private. Tror denne prosessen varierer en del fra sak til sak og hvor du hører til. Vi var klare til første forsøk etter 7 mnd, første 6 på Ullevål.

Uansett, lykke til!

Det vanlige er å prøve 1 år før man setter igang med utredning.

Jeg har tatt masse ultralydundersøkelser, blodprøver, vevsprøve, prøvd Pergo i 2 sykluser uten effekt, masse venting..

Samboeren min har levert flere sædprøver, tatt masse blodprøver og vært gjennom en underlivsundersøkelse.

Vi får prøverør pga manglende eggløsning(PCOS) og veldig dårlig sædkvalitet.

Takk for svar begge to :)

Jeg er under utredning altså, og er på første kur med pergo nå.. Jeg skulle bare ønske at jeg kunne begynne å søke med en gang bare for å få fortgang i sakene liksom.. det tar jo så lang tid..

Annonse

Hei. Fra jeg var på min første time hos fastlege til jeg var i gang med første forsøk i Porsgrunn tok det ca 7 måneder. På den tiden har jeg og samboer blitt ferdig utredet med alle tester + laprokopsi. Så det trenger ikke ta såå lang tid. Kommer nok litt ann på hvem man møter på veien i from av leger etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...