Gå til innhold

August: Er der noen der har været på Ul i ca. uke 32 og fått vekt på babyen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heia!!! (",)

 

vi har nettopp vært.. va 31+4 da, for to daga sia da.. målte jo hode å magen å alt va normalt! han sa han va vel blitt en 2200g nu! å det å va helt normalt!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Var dere på majorstuaklinikken.? Hvor stort var hodemålet.? Da jeg var i uke 27 var det 26 cm. Har lyst på en ul til,men det er ikke billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va idag på Ul, 32 uke på vei.

 

Ho sa at ungen veide 2356 ca å at det var 26 % over det normale...men har hørt at det er ikke så veldit ofte di UL målene stemmer....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikkje vore sjølv og målt, men har hørt at dei mot slutten kan bomme med opp til 1kg +/-så er jo ikkje så sikkert da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i uke 33, men fikk ingen vekt. Men jeg fikk fødselsvekt da. Mellom 3,5 og 4 kg:) Stor jente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var på ul uke 31, babyen var da ca 1400gr, legen mente jeg lå litt foran skjemaet cirka tilsvaerende uke 32. det var jo en deilig beskjed, men siden det var privat initiativ til ul, forandres ikke termindatoen. det er kjipt synes jeg!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mamma til to.

Jeg var på 3d ul i uke 27 og fikk samme vekt som deg på barnet. Har hørt at det ikke alltid kan stoles på den vekta man får på ul,så det kan hende terminen din stemmer alikevel. Hvis det stemmer ser ut til at jeg får en kjempebeibi. hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i går, da var jeg 31+3. Legen sa at vekten på babyen er nå 1600 g.

 

Ser på svar fra de andre at det er stor forskjell på vekten på dette stadiet! Jeg personlig tror ikke helt på det de sier ang vekt! En venninne av meg ble under hele svangerskapet sitt fortalt at hun hadde en stor baby, at det var snakk om kanskje over 5 kg når hun skulle bli født. Og dette sa flere leger, helt frem til fødsel! Hun måtte derfor ta keisersnitt pga seteleie, men ut kom det altså en lita jente på 3200 g!!!!!! Altså kunne hun fint ha fødet henne uten å ta keisersnitt.... Men hun har et litt stort hode, som er arvelig, sikkert det de har gått ut ifra når hun lå i magen. Det tenker jeg meg til, iallefall men om det stemmer vet jeg ikke...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i uke 28 ble babyen min målt til å veie 1500gr og fikk en antatt fødselsvekt på 4000.. jeg ble satt frem 13 dager på termin, men dette var også priv ul så det er nok ordinær ul terminen som gjelder!

Når jeg var hos JM målte hun sf mål og nå lå jeg over normalen... har ligget helt på topp på det grønne feltet helt til denne uka som jeg har klart å krabbe hakket over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

 

måler de babyen, eller går de bare ind på lister og leser derfra?

 

var på Ul i uke 22, spurgte hvor stor babyen var og jm, gikk og leste i papirene, hvor store de var i uke 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg var på UL i uke 30 fikk da beskjed om at babyen var 2 kilo. Fikk beskjed om at han var 7 prosent over snittet og at de bommet med pluss minus 10 prosent. Han vil bli mellom 3,5 og 4 kilo når han blir født. Selv så syntes jeg 2 kilo i uke 30 høres mye ut, men ser på svarene til dere andre at dere også ligger ca der. Dvs at BIM uke for uke bruker en helt annen vekt. Skulle jeg tatt utgangspunktet i den er han mye over. Artig å se at dere andre også ligger der, var utrolig bekymret for å få en stor unge. Jeg har også hørt at de tar en del feil på UL målingene. Det blir spennende å se hva han havner på. Nå begynner det også å nærme seg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...