Gå til innhold

Hvor mye og hvor ofte gulper deres barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor gamle er de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fram til guttem min var 3-4 mnd gulpa han stadig vekk (og hver gang han hadde spist). Det avtok heldigvis etter det og nå, snart 8 mnd gammel, er det sjelden han gulper. Og når det kommer noe svelger han det som regel ned igjen (og grøsser seg;)). Hvor mye han gulper varierte veldig.

Skrevet

Lilletrollet gulpet noe som jeg følte var hele måltidet rett etter han fikk mat, og litt mindre fram til han skulle legge seg...og gjerne når han lå i senga før han sovnet. Altså hele tiden!! Men har nok våte bleier og legger godt på seg. Har roet seg en tanke de siste dagene. Er straks 3 mnd.

Skrevet

min unge gulper aldri.

er 3 mnd

Skrevet

Gutten min gulpet litt etter hver mating (mme) frem til han var ca 3,5 mnd. Nå gulper han stort sett aldri.

Skrevet

Trollemamma: Min gutt på 2 uker gulper også MYE. Er bekymret for dette, men helsesøster sier bare ting jeg skal gjøre for at han skal gulpe mindre. Som å sitte oppreist etter måltidet, rapepauser osv. Vi gjør alt dette, men han gulper like mye fordet. Kommer voldsomme mengder synes jeg. Utrolig slitsomt.. Tør ikke å reise noe sted, i fare for at han skal gulpe skikkelig. For han gulper ut ALT rundt seg..

Hvordan gjør dere det?

Skrevet

Min førstefødte var en storgulper- sluttet ikke før han begynte med ordentlig fast føde. Minstemann er 5 uker nå, og gulper om mulig enda mer! Ingen triks hjelper her i gården, det er bare sånn det er! Har et lager med gulpekluter/gaskluter og vasker og tørker hele tiden. Bruker kun ullklær på han, for de tåler litt fukt slik at jeg ikke trenger å skifte body hundre ganger om dagen. Noen gulper mye og noen gulper ingenting- sånn er det bare. Så lenge barna legger på seg og ikke virker plaget er det ingenting å bekymre seg for.

Skrevet

Men når du sier at du har på han ullbody fordi den tåler mer fukt, da gulper han vel ikke store mengder? For jeg mener, poden min gulper ut heele seg, noen ganger måå vi bare legge han i badebalja..

Skrevet

Vi har gulpejente. Hun har siden hun var helt liten, rapt som en mann :-)

og gulpet MYE. Til nå i dag har jeg skiftet 3 bodyer, en til hvert måltid. Hun gulper en del mellom måltidene og så...

Er nå 5 mnd. Har gulpet i 4 av de...

Skrevet

Joda, han gulper/spyr skikkelig ut hele seg, og da skifter vi så klart. Men oftest så passer jeg på å holde han opp på skulderen lenge nok til at alt kommer ut mens han ligger der, og da fanger de store gulpeklutene opp det meste. Dersom han smågulper litt når han ligger og vi er raske til å tørke bort så slipper man unna med mye færre skift pr.dag. Om natten er det også veldig mye bedre med ull syns jeg, dersom han smågulper eller søler litt melk under amming osv er det ikke alltid jeg får med meg alt i tussmørket, og da blir ikke han kald selv om bodyen er litt fuktig rundt halsen el.l. Noen ganger må jeg likevel skifte, og noen ganger må han bades på morgenen fordi håret er helt klissete og stivt av gulpesøl fra natten...! Men uansett- det viktigste forebyggende for min del er å holde han oppreist på skulderen leeeeenge etter måltidet. Da blir det mindre gulping i mellomperiodene.

Skrevet

gutt 4-5 mnd gulper svært skjelden

Skrevet

Mi jente på 2 mnd har gulpet en del i det siste, men hun gulpet ikke i det hele tatt i begynnelsen. Men jeg leste en plass at man kunne forsøke å holde bnarnet i ganske oppreist stilling når man ammet, da kanskje den gulper mindre.. Forsøkte dette, og jammen funker det.. Og det henger sammen med at hun gulpet mindre i begynnelsen, for da ammet jeg henne mer i oppreist stilling, men etter at jeg skaffet ammepute, ligger hun jo og blir ammet.

Kanskje det kan funke for andre også?

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...