Gå til innhold

Kvaaaalm.....


wicca

Anbefalte innlegg

Jeg har vært kvalm no i tre uker i strekk, klarer jo ikke fungere i det hele tatt er 7+1 i dag. Prøvde ingefærtabletter men de hjalp ikke, tok postafen og de hjalp men da ble jeg så trøtt at jeg lå å sov hele dagen i stedenfor, fungerte ikke da heller :(

 

Noe annet jeg kan prøve? Er jo helt ødelagt, er bare kjempekvalm føles så det er like før jeg skal spy men det kommer ikke så langt :( hadde jeg fått spydd hadde det lettet litt.

 

Tar imot alle gode råd no :) og håper jeg slipper dette etter det har gått 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff som jeg føler med deg..var selv sånn med nr 2..og svært lite morsomt det der!! Jeg fikk noen tabletter hos legen som jeg tok hvis vi skulle noe som var viktig...etc på bursdagen min!! Det hjalp hvertfall bittelitt..Husker ikke hva disse tablettene het..!:)) Trøst deg med at sjangsen er stor for at du blir bedre nå fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk med min førstefødte var jeg så kvalm at jeg holdt på å brekke ut alt nedenfor halsen. Det eneste som hjalp på meg var peppermynte-te. Jeg drakk det til frokost og evnt når behovet kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har hatt det akkurat som deg. Prøvd alt!!

Men plutselig for to dager siden forsvant nesten alt kvalmen. Må småspise hele tiden enda. Men er mye bedre i formen, ikke så trett og uopplagt lenger. Tror bare du må ta tiden til hjelp. Jeg er 10+6 idag, legen min sa at det verste kunne begynne å gi seg nå. Så det er det jeg håper har skjedd:)

 

For min del hjalp det noen dager med afipan eller posafen, salt lakris, mye vann......Og noen dager hjalp ingenting.

 

Uansett lykke til, håper du blir bedre snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+2, og har vært småkvalm på kveldene i et par-tre uker... Det som hjelper meg, er å ta en tørr kjeks med en gang jeg kjenner kvalmen komme. Har hørt at mange spiser Ritz-kjeks, men jeg er ikke så glad i salt kjeks, så jeg prøvde Cream Crackers (smaker ingenting...), og det funker kjempebra for meg. Tar jeg en med en gang kvalmen melder seg, forsvinner den stort sett med en gang!

 

Er jo ikke sikkert at det funker på alle, men verdt et forsøk! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, føler med deg! Har vært kjempekvalm og svimmel. Fikk Afipran av to leger, så det burde være sikkert. det har hjulpet meg kjempe mye, nå klarer jeg å fungere sånn nogenlunde. Og litt dundersalt...

Har kjeks på nattbordet, og spiser så fort jeg våkner før kvalmen kommer.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet akkurat hvordan du har det....Sps tørre,salte ting...lite og ofte...

For noen kan det hjelpe å spise ekstra mye b-vitaminer..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har vært som deg i mine 3 første svangerskap.

Nå er jeg på vei med nr. 4. Kvalmen begynte her også, men jeg hamstret inn med tyggegummi og sukkerfrie drops. Det hjelper veldig bra. Syntes du skal prøve det. Bytt tyggegummien ofte. Jeg er fortsatt ølitt kvalm men på langt nær sånn jeg var. Nå klarer jeg å fungere helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...