Gå til innhold

når er det vanlig å kontakte klege etter positiv test??


mammaJW

Anbefalte innlegg

har tatt tre tester nå og alle stre sterkt positive:9 har regnet på to plasse på termin ..en plass fikk jeg 2 februar..mens her inne på bim fikk jeg 6 februar ...

 

er omtrent 5 uker på vei nå ...

 

var 6 uker på vei når jeg kontaktet lege med min første ...men nårti skal jeg nå kontakte lege ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Dette lurte jeg også veldig på..

 

Jeg ringte lege i forgårs, da var jeg akkurat 8 uker på vei:)

Har fått time til onsdag den 14. juni, da er jeg 9+5 på vei.

 

Du kan jo kanskje vente et par uker med å ringe...men det må du nesten avgjøre slelv... lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte å at jeg skulle vente en stund men så samtide er jeg litt sånn engstelig da :) å spent ...:)

 

men det er jo enda kjempe tili så skal vente tror jeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å ha første legekontroll rundt uke 12. Men det er ingenting i veien for å ha en tidligere :) Jeg har bestilt time til torsdag, da er jeg 10+5 på vei. Ville egentlig ha det litt tidligere (er nervøs etter forrige fødsel blant annet) men da måtte jeg tatt til takke med en vikarlege, og det er jeg ikke interessert i. Derfor venta jeg et par uker for å få fastlegen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svangerskapet er jeg veldig treig..skal til jordmor først om 2 uker og da er jeg...14 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er omtrent like langt på vei som deg...Jeg har ikke kontaktet legen enda.Syns det er litt tidlig...Jeg kommer til å ringe om ett par uker tenker jeg;)

Men det er jo opp til deg selvfølgelig! Er du bekymret for noe,så hjelper det kanskje å få time nå,også får du høre at alt er bra;) !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg var vel 4+ 6 da jeg tok positiv test og kontaktet lege for time dagen etter. Jeg hadde lite jern i forrige svangerskap og begynte med jern-tilskudd, det skal man vel helst ikke gjøre uten i samråd med lege.

 

Fikk ganske riktig brev om at jeg bør ta jern. Det kan vel uansett ikke skade å gå til legen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte legen min dagen etter jeg fikk positiv hjemmetest. Dette fordi jeg visste at han går tidlig ut i sommerferie i år og at han har tett timeplan. Jeg fikk skvisa inn time til første kontroll nå på torsdag, da er jeg gravid i uke 10. Det var enten nå eller i august - og det syns jeg ble litt sent for første kontroll :) Er ikke interessert i å gå til vikar under svangerskapet, hadde et par vikarer sist og var IKKE fornøyd.

 

De sier at det er "normalt" å ha førstegangskontroll hos lege ca ved 11-12 uker, men når du velger å bestille er fullstendig opp til deg. Avvise deg kan de ikke nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kontaktet lege med en gang jeg fikk vite det, nesten 6 uker på vei

 

Tror det er veldig forskjellig fra hvor i landet man bor i forhold til hva som skjer på 1. legetime, men jeg tok iallfall en haug m blodprøver og legen anbefalte meg noen vitaminer o.l. Sånnsett er det greit så tidlig som mulig, så skal jeg tilbake i min uke 12 og ta mange nye prøver.

 

Bare ring du, så sier sekretærene hva legen ønsker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+3 og har ikkje bestilt,har det ikkje noe hast.Ved mitt første svangerskap kontaktet jeg lege med en gang jeg fikk vite at jeg var gravid.men di tok det helt med ro og jeg fikk ikkje time før fleire uker etterpå.Ingen hast hvis alt går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...