Gå til innhold

Aromaterapi og sånt... noen som vet?


selfangerkjerringa

Anbefalte innlegg

Vurderer å ordne ei helg med spa for meg og mannen i forbindelse med at vi skal i et bryllup i juli. Da er jeg ca 18mnd på vei. Noen som vet om jeg kan ta aromaterapi? Eller om jeg skal be om "nøytrale" oljer under massasjen? Og hvordan er det med boblebad?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg var på spa for 3 helger siden...var da 6 uker på vei. Tok aromaterapi da..informerte bare på forhånd at jeg var gravid. Var jo litt usikker på om jeg kunne ta det i det hele tatt.

Hun brukte litt mindre dråper olje og masserte ikke noe i korsryggen. Gikk veldig fint det ;O)

Men spørsmålet er vel...klarer du å ligge på magen ;O) hehe

Lykke til og kos deg!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hha det var et godt spørsmål :) Hadde jeg ikke tenkt på en gang... sist gang hadde jeg fått god og stor mage i uke 18... jaja vi får se :) Hva med boblebad? det ringer noen bjeller men jeg klarer ikke huske helt hva anbefalingene er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he...hvis du er 18 mnd på vei,så bør vel babysen ha kommet, he-he :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja jeg så den skriveleifen der gitt... :) mener selvsagt 18 uker. Selv om jeg på terminkalkulatorne faktisk er lenger enn 18mnd på vei, for jeg hadde nemlig siste mens i 2003 :D hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har jobbet med hudpleie og aromaterapi i flere år. Og det er en noen eteriske oljer man skal holde seg unna når man er gravid. Hvorfor; fordi eteriske oljer penetrerer helt ned i huden og går ut i blodbanene i kroppen. Eteriske oljer er 1 av 2-3 ingredienser brukt i hudpleie som har så små molekyler at de har evnen til å penetrere så dypt i huden at den når blodbanen (kan spores på blodprøve). Det varierer fra merke til merke..så du må bare spørre hudpleieren/aromaterapeuten om produktene han/hun bruker. Et par anti-celluliteprodukter jeg jobbet med (Decleor) inneholdt ingredienser som ble frarådet å bruke av høygravide. Disse har en spesielt drenerende/utskillende effekt på slagstoffer i kroppen.. Mange anti celluliteprodukter inneholder kaffein...

 

Håper det var til hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk!!! antar de fleste som jobber med aromaterapi vet sånt, så jeg er sikret "riktig" behandling om jeg sier fra når jeg bestiller at jeg er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...