Gå til innhold

Dette med å rulle, er datra mi treig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er min bare 5 mnd da, så det er jo ett par uker forskjell.. Men han klarte å rulle fra rygg til mage for fire dager siden. Er veldig lite ivrig til å trene, så det blir ikke ofte han gjør det. Er redd han skal glemme det igjen.. Tærne har han ikke oppdaget.. Tror det er veldig individuelt da, så jeg ville ikke bekymret meg enda!

Ikke jeg, min baby var temmelig propell på den tiden. Men jeg har en venninne med en jente som først nå, en uke før hun ble 7 måneder, begynte å rulle. Den første dagen rullet hun fra rygg til mage, den neste dagen rullet hun over hele stuen! Så når det først skjer noe nå så tror jeg du kan regne med det går fort :)

Jeg tror det er innenfor normalen, altså. Og de sa heller ikke noe på 6 månederskontrollen om at det IKKE var normalt!

Kan det stemme at det er ca. 5 måneder som er "rulle"-måneden? (Tror jeg har lest noe sånt) Og da er hun ikke spesielt sein.. De som ruller ved 2-3 mnd er vel dermed tidlig, mens de som ruller ved 7-8 er seine.. men alle er innenfor normalen likevel.. :)

Hvis du på noen måte vil oppmuntre henne, så kan det kanskje hjelpe å legge henne på magen med lekene rundt seg i en sirkel, utenfor rekkevidde.. Slik at hun MÅ streve litt. Regner med du har satt bort babygymmen allerede, hvis ikke er det i hvert fall på tide nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...