Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på rugedag 16 idag, og bestemte meg for at nå orker jeg ikke

å vente lengre med å teste.Har ventet ekstra lenge denne gangen for å være helt sikker på at resultatet var riktig. Nok en gang ble drømmen om et barn knust, -negativ test. Er bare så utrolig lei meg nå, føler at alt bare raser. Dette var fryseforsøk, det 5 forsøket i rekken med eggdonor. Har blitt gravid på to av forsøkene men et endte i MA i uke 6 og et i SA 5+2.Hadde masse symptomer denne gangen også, men det var da tydligvis hormonene som var skyld i det...........

Er bare så sliten nå, og tårene bare triller uten stopp. Etter 6 1/2 år med prøving, og over 200 000 kroner fattigere, er vi akkurat like langt. Men jeg kunne ikke vært foruten å prøve heller. Har fortsatt noen egg på frys, men har mistet litt troen på fryseforsøk nå. Adopsjon er ikke et alternativ for oss, så jeg vet ikke helt hvor veien går videre nå. Dette var min siste sjanse til å føde et barn før jeg fyller 40, - føler livet bare løper fra oss.

Så utolig slitsomt og hele tiden sette ting på vent, men orker jo ikke tanken på å forbli barnløs.

Livet er så jæ..... urettferdig, hvorfor skal dette være så umulig????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5252482-nok-en-gang-ble-dr%C3%B8mmen-knust/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg.

Føler med deg. Livet er så urettferdig noen ganger, det er helt sant.

Det er lov å være lei seg. Det er lov å sørge over ting som man drømte om og ikke ble noe av.

Selv om dere har brukt år og penger på dette her, tror jeg det er en egenverdi å prøve. Vi fikk ei jente på 3.forsøk og vi snakket om at vi ville gå privat om vi ikke lyktes. Vi snakket om at vi ville ikke være 50 år og angre på at vi ikke prøvde. Vi hadde også planene klare om å adoptere dersom vi ikke lyktes etter en rekke forsøk.

Dere har prøvd alt dere kunne. Da kan dere tenke; ja vi har gjort vårt og livet vil etterhvert gå videre.

Jeg bare lurer på noe; hvorfor er det ikke aktuelt å adoptere? ( Personlig ville jeg gjort det om ikke vi hadde fått selv.)

Kjære Spira!

Huff... dette var vondt å lese. Vet ikke hva jeg skal si, det er vel ingenting som hjelper akkurat nå... Det er så urettferdig!!!

Men, ikke mist troa helt. Der er fortsatt håp. Og bare det at du har tross alt vært gravid to ganger, er veldig positivt. De sier i Danmark at har du testet positivt en gang, så kan du få barn. Forstår at det stresser deg det med at du har et begrenset antall egg igjen. Men samtidig så er eggene så gode at de tåler både frysing og tining, det er også et godt tegn. Jeg har ei god venninne som klarte det på 5 forsøk, hun sier det har vært verdt alle nedturer.

Er det noen her inne jeg unner å lykkes, så er det deg Spira!! Jeg håper av hele mitt hjerte at du klarer det tilslutt. Nå må du komme deg over denne vonde opplevelsen, så håper jeg du er klar for nytt forsøk om ei stund, og at du tilslutt lykkes!

God klem fra

Åhh nei..Så trist at det ikke klaffet. Var helt sikker på at det skulle gå bra for dere denne gangen. Og ja,livet er utrolig urettferdig noen ganger.

Så mye tid og penger man bruker på noe man ønsker seg innmari mye,og hele tiden får en mitt på tryne. Jeg ønsker deg alt godt og lykke til videre,uansett hva dere velger å gjøre. Håper det største ønsket deres blir oppfylt en dag.

Mange trøsteklemmer fra

Annonse

Hei Spira... jeg er ny for deg, men svarte på innlegget ditt fra "rugeklubb 20" 30. mai. Jeg må si det var fryktelig trist å lese om dette, og jeg føler med deg. Har selv nettopp testet negativt, etter 15 dagers ruging (fryseforsøk) og har fått bekreftet dette med både blodprøve og mens.. Jeg tenker også mye på dette med siste sjanse for egnefødte barn før fylte 40 (fyller i november), men vi har fremdeles 2 hovedforsøk igjen (vi begynte først i jan`06). Men, som vitenskapen sier sjansene blir bare mindre og mindre.. og der kommer frykten min inn. Spesielt nå som alle mine venninner (jeg er 4 år eldre enn de fleste) føder barn og blir gravide en etter en.. vil jeg kanskje være den som må forbli barnløs. Det er tanke jeg forstår deg veldig godt på, jeg synes det er kjempetrist, og på en måte en merkelig følelse. Det skal liksom være en selvfølgelighet at man skal få barn, men dessverre for noen er det tydeligvis ikke det... Jeg er forsåvidt enig med deg om adopsjon, jeg tror ikke det er et alternativ for oss heller. Jeg er gift med en mann med barn (gutt 14 år), som bor 100 % hos oss. Det er noe i det at man arver personlighet fra sine biologiske foreldre... det er vel en av grunnene til at jeg ikke ønsker å adoptere. Vel, jeg håper du tar det valget som er mest riktig for dere, og at det vil gå den riktige veien dersom du velger å gå videre... Lykke til ihvertfall, tvi.tvi:o)

Prøver meg på en klem jeg...:o)

Hei!

Livet er urettferdig innimellom, men jag håper du kommer igjen. Jeg har selv vaert igjennom et proverörsforsök, som var negativ.

Mannen min har en kollega, frun er 40 år og etter 8 år av pröving er de gravide gjennom fryseforsök. Så ikke mist motet!

Varme trösteklemmer

Dette var utrolig trist- det er ikke så mange ord som er gode å si nå- alt virker sikkert svært så mørkt og tomt. Det er synd at ikke adopsjon er aktuelt for dere, da det kan være siste utvei for noen av oss dersom prøverør ikke går. Når tiden er klar får dere nok en gang samle krefter til fryseforsøk.

Livet er utrolig urettferdig- det tror jeg mange av oss her inne kjenner på hver eneste dag i de ulike prosessene vi er inne i, og det kan gjøre hvertfall meg både veldig irritert og utrolig trist på samme tid.

Annonse

Uff da, Spira - ble så lei meg når jeg så innlegget fra deg. Vet ikke hvordan jeg skal trøste og forstår at det kan virke håpløst etter mange og dyre forsøk... Hva sier legene da? De må jo ha en formening om hva dere bør gjøre videre? Og uansett har dere fremdeles egg på frys, så alt håper er jo ikke ute riktig enda...

Men jeg forstår at dette er vondt og at alt er mørkt & trist akkurat nå.

Stor klem fra

Vil bare få gi deg en skikkelig trøsteklem Spira.

S utrulig trist at det ikkje skal gå dåkkas veg.. Håper dåkke kommer ovenpå igjen etter dette, og at egga som ligger på frys vil få drømmen dåkkas til å gå i oppfyllese!!!

Nok ein klem fra

Tusen takk for all medfølelse alle sammen, - det varmer! Det går nok litt bedre i dag, men det ble virkelig et tøft slag denne gangen. Gruer meg for å begynne å jobbe igjen i morgen, har vært sykmeldt hele rugeperioden men nå føler jeg meg mer sliten enn noen gang. I tilegg vet jeg det har hopet seg opp en del jobb mens jeg har vært borte, så da blir det ekstra hardkjør. Akkurat nå føler jeg heller for å gå helt i dvale, og våkne opp igjen når alt føles litt bedre.

Rapundsel: Jeg har også alltid sagt at jeg vil adoptere hvis det skulle vise seg at jeg ikke kan få barn. Desverre så er ikke min samboer av samme formening, og det er jo noe jeg bare må respektere. Tror dette er noe som ligger så dypt i enkelte personer, at en ikke bør tvinge det frem. Det blir liksom helt feil om vi skulle adoptere fordi han syntes synd på meg, og egentlig ikke ønsker det selv. Eggdonasjon var han derimot positivt til fra første stund, selv om det også genetisk er bare halvparten av oss. Det hadde vært godt å vite at en hadde adopsjon som en utvei i bakhånd hvis ikke skulle lykkes med eggdonasjon, men sånn er det nå engang ikke.

Snøfilla: Jeg har ikke fått snakket med legen i Finland enda siden det er pinse, men regner med at hun sier som alltid at det var synd det ikke gikk denne gangen, men til slutt lykkes du. Det er ikke lenger den store trøsten for meg når jeg har brukt opp donoregg fra en donor i første omgang, og nå brukt halvparten fra andre donoren. Har i beste fall bare 2 fryseforsøk igjen og da er jeg redd det er kroken på døra. Forsøk med enda en ny donor vil si nok en gang lang ventetid og minimum 70 000 kroner for første forsøk, og det vet jeg ikke om vi makter å gå på igjen. Har vært heldig så langt at alle egg jeg har tint opp ved de to siste forsøkene har overlevd, men det er jo ikke dermed sagt sikkert at de restrerende gjør det. Allikevel er vel det det eneste jeg har å sette min lit til for øyeblikket. Får bare håpe det kan skje et under før alle forsøk er brukt. Kommer nok ikke til å være aktiv her inne nå, tror det er best å ta en pause. Har ikke vært så veldig aktiv ved siste forsøk heller, siden dette var tredje forsøk siden slutten av januar i år har det liksom blitt litt nok.

Håper mange av dere andre inne her vil få deres drøm oppfylt, det unner jeg dere alle. Lykke til!

Stor klem fra

Å,NEI, Spira. Så utrolig trist å høre. Jeg kan ikke engang sette meg inn i hvor sliten og nedfor du er etter så mange forsøk, så mye tid (og penger) Det er bare så blodig urettferdig at det ikke gikk denne gangen:-(((((

Jeg vet ikke hva jeg kan si, men det ligger fortsatt muligheter for dere der til å få en etterlengtet spire på plass. DET er jeg sikker på!!! Jeg tror fortsatt at gullegget/eggene ligger der på frys og venter jeg...når du er klar igjen.

Sender deg en kjempediger trøsteklem, kjære deg!!

nei................! Hadde håpet sånn at dere endelig skulle lykkes.. Det er vanskelig å trøste, men jeg vet hvordan motet og håpet renner ut når testen er negativ.. Håper du kommer opp igjen, og prøver igjen, for det SKAL lykkes, og jeg VET at det går!

Mange trøsteklemmer fra

Hei Spira.

Dette var leit. Livet er jæ.... urettferdig. Like nedenfor linken til "assistert befruktning", finner vi en link som heter "Beholde barnet", tenk at noen i det hele tatt vurderer det!!!!! DET føles urettferdig det. De skulle bare visst........

Nei dette var leit å høre. Er selv på rd 11 idag, og frykter det verste.

Hvorfor er det egentlig ikke aktuelt med adopsjon for dere?? Det måtte nå være en fantastisk opplevelse, som et alternativ når alt annet ikke klaffer.

Sender deg noen trøsteklemmer på veien

nei...................! Ble så trist når jeg så ditt innlegg! Hadde håpet sånn at dere endelig skulle lykkes.. håper du kommer deg opp igjen, og fortsett med å prøve! plutselig skjer det! Jeg VET at du skal klare det!

Mange trøstebamseklemmer fra

Åååå så mange gode snille jenter det er her inne! Tusen takk for alle hilsner jeg har fått, det varmer langt inn i hjerterota!

Det var tøft å begynne på jobb igjen i går, men heldigvis er det en kort

uke. Legen sa han kunne sykmelde meg ut uken, og angrer litt for at jeg takket nei til det......

I dag fikk jeg svaret på at blodprøven var negativ, men det visste jeg jo forsåvidt allerede.

Snakket med legen i Finland i dag, og hun sa jeg kanskje kunne rekke et forsøk til før de stengte før sommerern hvis jeg selv orket. Det er ikke aktuelt.

Har faktisk vært på og av hormonbehandling ca. annenhver mnd siden august i fjor og det vil jo si i 10 mnd!!!! Derfor er det ikke aktuelt med noen flere forsøk nå, kroppen og psyken har virkelig behov for en pause. Fra august til desember ble det ingen innsetting fordi det ikke dukket opp noen donor, snakk om nedtur. Fikk donor i januar, og det resulterte i 10 befruktede fine egg.

Etter å ha summet oss litt har jeg og mannen snakket frem og tilbake om det her de siste dagene, og har vel kommet frem til at vi må prøve et fryseforsøk til i august. Har egentlig mest lyst til å prøve med en ny eggdonor, men det koster så sinnsykt mye penger at vi må nok heller bruke de fryseeggene vi har.

Får prøve å bruke sommeren til å gjøre litt andre hyggelige ting, og komme til hektene igjen.

Til helgen er det spådd skikkelig sommervarme, så da skal jeg i allefall kose meg på terassen med VIN og god mat.

Ønsker alle dere andre her inne lykke til, måtte vi alle få drømmen vår oppfylt en vakker dag!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...