Gå til innhold

Etter en MA.....

Ninna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Har selv hatt en MA og jeg ble gravid med en gang etterpå, dvs uten å få mens mellom. Graviditeten gikk bra helt til uke 20 da vi avbrøt pga et sjeldent syndrom som har med å gjøre at både jeg og faren er bærere av et gen som gir dette syndromet. Men nå er jeg gravid i uke 30 med et friskt barn og alt går bare helt fint:)

Jeg tror at det må være opp til hver enkelt om hva som er best for dem, det finnes nok inget facitsvar...så bare begynne å prøve igjen når du føler for det. Og det har ingen sammenheng om alt vil gå greit eller ikke om når du prøver igjen, det sa min lege ihvert fall.....

Masse lykke til og go trøsteklem

Hadde en SA i mars etter 8 uker, ble gravid igjen med en gang uten mens i mellom. Var til ettersjekk hos gynekolog, og hadde da eggløsning. Han sa det var bare å sette i gang. Mistet så på nytt i MA nå for litt over en uke siden, da 9 uker på vei.

Denne gangen tror jeg at vi skal vente to eller tre perioder for å være helt sikker på at kroppen er klar og sterk nok til å holde hele svangerskapet.

Det er ulike meninger om man bør vente eller ikke. Noen mener at man bør ha en mens i mellom, andre sier minst tre. Andre sier at man kan begynne igjen med en gang. Etter mine erfaringer vil jeg anbefale deg til vente en eller to mens, så slipper du å lure dersom du skulle kommer til å miste. Sitter nå med en liten klump i magen og lurer på om dette kunne vært an av årsakene til at vi mistet igjen...

Lykke til videre :o)

Annonse

Vi ble anbefalt å vente til menstruasjonen var kommet tilbake, for det er et tegn på at kroppen har leget seg etter aborten. Og da skal alt være klart for en ny graviditet. Jeg mistet for 2,5uke siden, og venter bare på denne berømte TR som man normalt ikke ønsker skal komme...

Ønsker deg lykke til i tiden fremover:-)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...