Gå til innhold

Oktober: Kjenner liv hver dag


<3 Jentemafian <3

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjenner liv nå hver dag nå, noen dager sterkere enn andre.

Begynner min uke 20 nå og magen har kommet ganske bra, begynner å bli litt hardere.

 

Ellers gleder jeg meg fryktelig til nurket mitt kommer men må nokk vente litt til.

 

Skal til sverige å kjøpe vogn på mandag (emmaljunga edge duo combi, gleder meg masse, skal bli godt å få den i hus.

 

Hvordan går det med dere andre oktober damer da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann jah :D

 

Begynner min 20. uke jeg også nå snart, og kjenner liv hver dag jeg også, har gjort det siden ke 17 ca.. Men begynner bare å bli kraftigere og kraftigere :)

 

Lurer også på om jeg begynner å merke kynnere, er hvertfall akkurat som krampe eller sammentrekninger helt nederst i magen, som er litt ubehagelige, nesten litt vonde.. Har hatt det tre kvelder på rad nå, håper ikke det blir hver kveld resten av svangerskapet!

 

Venter litt med å kjøpe vogn enda, men har så smått begynt å gå til innkjøp av litt babyklær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

 

Jeg er nå i uke 21 og kjenner liv mer og mer, noen dager mer og sterkere enn andre, men det er en veldig rolig kar dette her, så jeg håper det er som de sier, rolig i magen, rolig utenfor:)

 

Har handlet et sett babytøy,og en kul body som det står: I am perfect, watch your daughters:)

Ellers er vogn, stellekommode, babysete og masse annet bestilt, er så heldig at min samboer får det billigere gjennom jobben.

 

Har bekkenløsning, så jeg går til behandling og bekkentrening i basseng, noen dager er verre enn andre, men det er ikke så ille at det hemmer meg helt i hverdagen. Det verste er å sitte, så jeg er 50% sykemeldt fra en stillesittende jobb.

 

Lykke til videre jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hallo.

 

her er det også masse liv og røre i magen. er 21 + 4.

senest i går var det så livåt at det kunne sees utenpå...

 

Vet ikke hva det blir... det får jeg tidsnok vite.

Ser noen av dere stresser med vogner o.l allerede... er vel heldig der jeg da, som har en en turbogutt fra før av... så seng, vogn og alt det der er i hus fra før av. Kan vel si at dette er en "bonus- baby" :)

 

Har termin 14 oktober, men forrige mann var ute fem uker før tiden.. Så her ventes det i spenning.

 

Lykket til dere andre også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Her er det også liv hver dag, koselig å kjenne at det er noen der! Er 22+4 i dag og har kjent liv hver dag fra rundt uke 19 :)

 

Ellers er jeg bare sååå glad at graviditeten nesten ikke merkes enda, har absolutt ingen plager! Jeg var jo dårlig i begynnelsen da, men har vært i helt super form siden uke 10-11. Vet av erfaring at det kan bli fryktelig tungt på slutten, så jeg gleder meg over at magen er godt synlig, men at det ikke er tungt ennå. Jeg kan ennå gå så langt jeg vil, sover godt om natten, har ikke fått halsbrann eller vann i kroppen ennå og har ingen smerter ! :D

 

Jeg kjenner også kynnerne godt - kjenner det mye bedre enn sist og nå for tiden flere ganger for dagen. Håper ikke det blir noe problem senere, det pleier jo ofte øke på senere i gravidtiteten.

 

Nyt denne perioden alle sammen, og håper vi ikke får det så fryktelig tungt på slutten heller ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. her er alt bare bra.. jeg har kjent liv daglig fra uke 17 å har begynt på uke 23 nå.. deilig å kjenne den lille jenta flytte på seg daglig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg er i uke 21 med mitt første barn, gutt ventes 14. Oktober:)

Jeg kjenner masse liv, luftlignende følelser helt nederst i magen. Dette kjennes fryktelig spesielt ut!

Er det vanlig at fosteret sparker helt nederst, eller har det bare noe å gjøre med hvordan det ligger?

 

Ellers har jeg bekkenløsning og er sykemeldt 100% fra frisøryrket.

 

--Laetitia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Jeg er i uke 21+ 2, har kjent liv siden uke 15, men bare HVER dag siden ca uke 19.. Har vært på 4 ul, alt bra i magen og baby er kjempe vilter ! :) moro å se !

Sist ul var hodet kjempe langt ned syntes jeg, men gyn.sa at det var helt normal stilling :) Så Laetitia, gjør ingenting at babyen sparker langt nede :)

Fler fra Bodø/nordnorge som har termin 16.10 ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Ser at skulle til Sverige og kjøpe deg barnevogn i dag. Hvordan gikk det?

Vi har kikket på akkurat samme vogn som den du nevner, men her i Norge koster den en del... Kan jeg være så frekk og spørre deg hva du måtte betale i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Boppeline

 

Nå er vogna kjøpt, ååååååå hvor stolt jeg er.

Den koster det samme som i Norge 6990, men du tjener en del på kursen ca 1000 kr så får du med stellevesken og 1 års forsikring.

Så alt i alt så tjener su ca 1600 kr på den. Synes det var verdt det jeg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, damer.

 

Har kjent liv siden uke 15, har et svangerskap med tvliillinger fra før, så jeg visste hva jeg skulle kjenne etter, og vet med sikkerhet at jeg klarte å skille mellom luft-strøm i tarmen og baby. Kjempemorsomt å kjenne liv.

Jeg er nå i uke 23+4 (trur eg) klarer ikke helt å holde tråden.

 

Barnevogn kjøpt brukt, kommer nordover med en niese 12. juli. Gleder meg til å se den. Har bare sett på bilde.

Er litt tidlig ute. Jentene kom 6 uker før termin, og som julekvelden på nissekjerringa. Ellers av utstyr har vi det meste, skal få låne bilstol av et vennepar som kjøpte den ny, og ikke har vært i kollisjon med den.

 

Det som er mest spennende er kjønnet, om det blir en gutt har vi endel klær som ikke lar seg forene med kjønn.

Kjønnet betyr ingenting, bare ungen er frisk. Men skal være enig i at det hadde vært morsomt med gutt siden vi har jenter fra før. Tiden vil vise.

 

Kos dere med svangerskapet etter beste evne, det gjør jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv daglig fra uke 18-19.. E så deilig.. Sambo kjente også liv i uke 19 =)

 

Noen syns det va tidli, det gjør vi også.. Men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...