Gå til innhold

hvordan stimulere brystvortene så fødsel starter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok på litt brystvortekrem (fåes på apoteket) og gnei brystvortene mellom pekefinger og tommel.... Starta onsdagskvelden og fikk sterke kynnere/modningsrier som varte hele natta. Det slutta noen timer torsdag formiddag, men tok seg kraftig opp igjen når jeg starta å gni igjen. Da fortsatte det helt til vesla var ute lørdag kl.04.20.

Vet ikke om det var denne stimuleringa som faktisk starta fødselen eller om det var helt tilfeldig. Må også legge til at hun ble født 15 dager på overtid...:)

Hm, dette høres jo ut som en vidunderkur. Jeg sitter nå her med bringebærbladteen og vil liksom "spare" noen triks, så brystvortene er urørte. Spørsmålet er; forsøkte du dette i ukene før også, eller var dette første gang du stimulerte? Hvor lege holdt du på før riene starta?

jeg har også begynt med bringebærblad te og merket etter første kopp at jeg fikk kynnere, vet ikke om jeg hadde fått det uten den koppen eller ikke men håper det hjelper, tre uker til termin så er ganske lei nå

klem

Dette var første gangen jeg forsøkte å stimulere brystene, og det tok ikke lang tid før de sterke kynnerne/riene starta... Merka det relativt kjapt, og så tok det seg bare opp ettersom jeg fortsatte stimuleringen. Etterhvert ble det så kraftig at jeg ikke klarte å stimulere under selve kynneren/rien. Men ett tips dersom du har tenkt til å prøve er å starte på morgenen, ikke på kvelden.... Jeg fikk hvertfall sove svært lite fra jeg starta med stimuleringen og frem til jeg fødte (onsdag kveld-lørdag morning). Hadde tidligere prøvd alle mulige "mirakerkurer" for å få satt i gang fødselen, men ikke'no funket....:)

Så lykke til!!

Annonse

Er det ikke dette de sterkt sier at vi IKKE skal gjøre?!?!?

Ikke første gangen på egenhånd hvertfall? Mener ganske sikkert å ha lest dette i På vei av Nylander.

Det er fordi at noen bebier blir stresset av det sånn at første gangen skal foregå på sykehus med registrering og nøye overvåkning??

Bare en liten tanke..

Jeg har ikke hørt at man ikke skal stimulere brystvortene, men det er mye mulig at det stemmer... Husket bare at vi så en film fra en fødsel når vi var på kurs, og der ble hun som fødte oppfordret til å stimulere brystvortene for å få sterkere rier. Men da var det så klart under overvåkning fra jordmor....

Uansett så stimulerte jeg ca.30 min begge de gangene jeg gjorde det. Orket ikke å gjøre det lenger ettersom jeg fikk så utrolig kraftige kynnere/rier. Men jeg var, som tidligere nevnt, 12 dager på overtid når jeg startet med dette. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...