Gå til innhold

belegg i hodebunnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

datteren min på 17 måneder har et gul aktig belegg i hodebunnen. trodde dette var noe nyfødte fikk. hun hadde ikke det da hun var baby.

noen råd for å få det bort? mamman elsker å plukke på det, men det er kanskje ikke så lurt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

begge mine har hatt det også. Skal visst helst ikke plukke... Det kan vare til de er noen år gamle. Det beste er å smøre inn med olje, feks babyolje, la det virke i noen timer, gre med fin kam, feks. lusekam. Da skal det løsne. Evt. bruk salysylolje (tror jeg det heter, spør på apotek.) Også vask håret til slutt!

Skrevet

Min datter på 1 år har også hatt litt gult belegg i hodebunnen. På helsestasjonen sa de at det ikke var noe farlig. Jeg brukte bare litt babyolje i hodebunnen hennes før jeg vasket den ut av håret med litt lactacyd, hudvask uten parfyme. Du kan jo høre med helsestasjonen, i tilfelle det er noe annet enn det min datter hadde.

Skrevet

Litt sent svar, dette her kanskje, men hvis det er samme type belegg som på nyfødte, så hjelper det å smøre inn hodebunnen med salisylvasilin og ta på en tynn bomullslue som du ikke er så redd for, før hun skal legge seg om kvelden. Da løsner det i flak hvis du grer henne med en vanlig plastkam med ikke altfor grove tinner.

NB! Gjør dette en dag du har god tid om morgenen, for det er noe ordentlig klisj og få av igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...