Anonym bruker Skrevet 3. juni 2006 #1 Del Skrevet 3. juni 2006 Hei bare lurer på om det er noen unge fra Gudbrandsdalen her som skal ha, eller tenker på å få barn i nærmeste fremtid? Har så lyst til det selv ilag med min forlovede, men mamma tvinger meg på høgskole til høsten... Ja, jeg er 19 år, og skulle vel ha bestemt selv hva jeg vil, men likevel psyker hun meg ned og bestemmer over livet mitt. uansett... men nå vil jeg ha barn.. Noe som er mitt.. Noe jeg skal passe på og bli en god mor for!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5250273-noen-unge-fra-gudbrandsdalen-eller-oppland-her/
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2006 #2 Del Skrevet 3. juni 2006 Jeg skrev feil, jeg mente NOEN jeg skal passe godt på og bli en god mor for... Jeg vil elske den babyen over alt i verden... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5250273-noen-unge-fra-gudbrandsdalen-eller-oppland-her/#findComment-5250282
Gjest Skrevet 4. juni 2006 #3 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg er verken fra Gudbrandsdalen eller Oppland, men jeg tar meg den frihet til å svare her, uansett. Jeg skjønner at det føles ut som det er en super tid å få barn på, du har en forlovede, og dui har ikke lyst å begynne å studere. Føler at du blir tvunget til det. Selv om det kanskje i en alder av 19 år føles ut som du vet hva du vil, skal du se at du om 2 år kanskje endrer mening angående det. At du hadde blitt en god mor, og hadde passet ypperlig på dette barnet er det ingen tvil om. Men utdannelse er viktig! Du må ikke tenke at jeg vil bare ha et barn, du må vite hva du har å tilby barnet. Jeg mener at det ikke hjelper at f.eks forloveden din har god økonomi. Dere skal helst ha utdannelse, utdannelse nok til å kunne søke en godt betalt jobb, slik at dere har nok penger å rutte med. Å få en liten baby det koster penger. Og det å skulle få støtte fra trygdekontoret er kanskje ikke en drømmesituasjon! For øvrig vil dere heller ikke få mye pengestøtte når dere er samboere. Babyer er nydelige, og babyer er skjønne. Men de er utrolig mye arbeid. Når du har muligheten, grip den! Studer, jobb livet av deg, opplev ting! Man blir aldri klar for en baby tror jeg, selv om du føler at du har kommet til det stadiet i livet der du virkelig er klar, tør jeg påstå at det er feil! Vent noen år, opplev mer og vit med sikkerhet at du har en god utdannelse og en god jobb, og derfor en bedre sikkerhet for barnet! Skjønner at du har lyst på barn nå, men livet som ung mor er tøft, og jeg anbefaler deg å leve livet litt mer og få deg en utdannelse før du begir deg ut på dette her:) Selvfølgelig angrer jeg ikke på at jeg beholdt. Det er en utrolig deilig føelse, på samme tid som den skremmer meg til døds! Men jeg skal klare dette! Men det er en ting jeg skulle ønske at jeg hadde klart til babyen min kom, og det skulle vært livet mitt! Skolegang, opplevelser etc. Det blir tøft men jeg skal jobbe så hardt jeg bare kan for å gå ferdig skole! Du har muligheten til å få en god utdannelse og en god jobb, grip den! Så venter du til den dagen der du står midt i et veiskille, og alt av utdannelse er ferdig. Da setter du kanskje pris på at du ventet, for du føler at du har så mye mer å tilby. Da er det kanskje tid for en liten baby:) Du må gjøre som du vil, men det å ønske seg barn i en ung alder er ofte bare en fase av livet... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5250273-noen-unge-fra-gudbrandsdalen-eller-oppland-her/#findComment-5253150
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå