Gå til innhold

Juni: hei!tilbake fra tsjekkia...

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :) det har vært stille fra oss i de siste ukene... vi var 16dager i tsjekkia alene med zoe og det gikk kjempefint! Fikk masse hjelp fra mormor, (dvs min mor) som koste seg med zoe fra kl. 5 så mamma kunne sove til 8 :):):) hihi. jeg var veldig overasket over hvor smertefritt det gikk! fly og tog osv, et bryllup som startet kl. 9 på morningen og zoe var med helt til 9 på kvelden, en "class reunion from high school" for de som allerede har barn, vi var 9 stykker med 9 barn fra 4mnd tol 6 år:) zoe koste seg! sannsynligvis reiser vi igjen i august og da skal vi på hytta vår med en annen vennine med 2barn (+1 i magen...) men det er også deilig å være tilbake her, her er det faktisk varmere nå enn i tsjekkia, og jeg trives så godt her på Nordberg (oslo)... hvordan går det med dere :)?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5250121-juni-heitilbake-fra-tsjekkia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en flott ferie!

Jeg har begynt å jobbe, men Haakon er hjemmepappa så det går strålende. Heldigvis jobber jeg bare 60% så vi får tid til å gå litt på kafe og kose oss sammen mens de to eldste er på skole/barnehage. Aberet er at Håvard har vært så mye syk nesten hele tiden siden jeg begynte å jobbe. Har liksom bare vært noen dager innimellom der han har vært 100% i form. Det har vært på og av med feber, rundt 39,5, nesten hele tida føles det som. På torsdag avsluttet han en penicillinkur - og i dag, lørdag, var det påan igjen med feber. Han spiser dårlig og har gått noe ned i vekt. Håper han snart blir helt frisk! Hvis han er syk fortsatt i morgen tror jeg vi stikker på legevakta - greit at noen andre enn fastlegen ser på han etterhvert tror jeg... Men han sover i alle fall godt nå i kveld, og er ikke så varm som tidligere i dag.

Jeg kjenner at jeg er litt sliten for tida når jeg tenker meg om. Forrige helg var vi på fisketur - der ramlet eldstemann ned i en sprekk og måtte til lege for å sy fire sting. Mellomstemann fikk flis i fingeren som satt så dypt at vi måtte på legevakta, og Håvard var til legen for halsbetennelse. Siden minsten har vært så mye syk i det siste så våkner han stadig vekk om natta, og vil gjerne ligge tett inntil mammaen sin - noe som resulterer i Zzzzzzzzzuper trøtt mamma. For ikke å snakke om at det er høysesong for dugnader. Dugnad i barnehagen, dugnad på fotballbanen, dugnad på skolen og dugnad i velforeninga. Puh - i morgen kommer foreldrene mine på besøk, og jeg gleder meg. Hvis det blir fint vær har jeg og Haakon planer om å ta oss en skikkelig flott fjelltur på kvelden/natta og nyte midnattsol og barnefri :-).

Nei, huff - for et sutreinnlegg. Det ene ordet grep det andre etterhvert som jeg skrev tror jeg. Nå skal jeg legge meg, så våkner jeg nok uthvilt og opplagt og med et lysere syn på tilværelsen i morgen får vi håpe :-).

Hei, hei!

Høres ut som dere har hatt de kjempefint:) Jeg kan tenke meg at mormor syns det var kjekt med besøk.

Her går det greit. Jeg har begynt å jobbe og mannen min er hjemme med Elias. Det går veldig fint på dagene men vi har hatt store problemer med legging og det at han har våknet flere ganger per natt. Nå ser det ut som vi er over det. Heldigvis. Det går fint å legge ham og han sover fra 20 til 06 uten å våkne.

Hei Darth Vader--- uff... det høres ikke så bra ut... men jeg tenker på en ting med Håvard. Han begynte å være syk da du begynte å jobbe? Altså han ikke var så mye syk før det?? Kan det da ikke være psykosomatisk, at han reagerer på det at du jobber med å bli syk, kanskje han håper du blir hjemme med han igjen da osv? Husker at han heller ikke ville spise annen mat enn melk ganske lenge. Kanskje han er veldig glad i deg og savner deg så mye på dagen at han blir fysisk syk? Så trist... håper det blir bedre!!!

Hei Alvis...ja, jeg leste dine innlegg andre steder om legginga.. Så håper det blir bedre nå! :) Vi slet mye med legging vi og, det kan fortsatt ta t.o.m. 2timer før Zoe sovner mens en av oss er der og synger og synger og synger... slitsomt men det som er blitt bedre nå er at Zoe ikke skriker, og det er bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...