Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å, så heldige!!

Vi hadde den på lista vår, men har dessverre fått avslag i bydelen...

Naboen vår har hatt dattera si der i 2 år nå og de er veldig fornøyde.

Jeg har ikke hørt noe negativt om en og det ser koselig ut der når vi triller forbi (og det gjør vi ofte).

Lykke til :)

Tror den ligger i 2.etasje. Generelt synes jeg det er en fordel at en barnehage ligger på bakkeplan og har direkte utgang fra garderobe til uteplass.

Men det er klart at det viktigste er hvordan de ansatte er. Derved kan det være forskjell fra avdeling til avdeling innenfor samme barnehage.

Datteren vår har gått et år i denne barnegahen og vi er veldig fornøyd. Ja den ligger i 2. etg, men ser ikke noe problem med dette. Det er ikke som om de minste barne kan fly inn og ut som de vil uansett.

De som jobber der er "eksperter" på små barn og tar veldig godt vare på de. Vi har ingen negative erfaringer.

Det eneste du bør være klar over er at hele bygget barnehagen er i skal rehabiliteres fra oktober og da må barnehagen flytte ut i ca 1 år mans arbeidene pågår. De vet enda ikke hvordan dette skal gjennomføres, men de har vært snakk om midlirtidige lokaler i Sofienbergparken.

hadde datteren min der i tre år... Ikke helt fornøyd... det vra ganske maneg ting som kunne vært bedre, men det er det nok i alle barneheger. Det verste med den er at de som jobbe der ikke liker å gå tur... og det er ikke de mest ideelle uteforhold. Ligger på ring 2 og er mye foruresnset om vinteren (spesielt). Vi tok dette med tur opp på hvert foreldremøte, men det ble aldri gjort noe med... Synd! Ellers var det en det gjennomtrekk av ansatte der også! Det mest positive var at det var mange barn med ulik bakgrunn der. Det gjorde min datter mindre fordumsfull mot barn med annen hudfarge. Håper du får et bedre inntrykk enn meg!!! det er jo alltid slik at ting kan forandre seg, men det er kanskje greit å vite dette. Da kan du prøve å øve press når det er foreldremøte til høsten! Krev mer uteaktivitet og turgåing!!! Lykke til!

Når var det din datter gikk der og på hvilken avdeling? Vi har som sagt vært veldig fornøyd (Solstua) og de er masse ute. I vinter var de stort sett ute hver ettermiddag og nå er de stort sett ute hele dagen (untatt lunsj og soving). Har ikke tenkt så mye på om de er ofte på tur eller ikke for min datter er bare 21 mnd og da synes jeg ikke det er nødvendig at de er så mye på tur. Kan heller ikke si at jeg kjenner meg igjen i at det er mange barn med ulik bakgrunn da det ikke er en eneste innvandrer på hennes avdeling. Det at det er mye gjennomtrekk i personalet tror jeg er et vanlig fenomen i kommunale barnehager, men de er veldig flinke til at personalet på alle avdelinger skal kjenne alle barna slik at de lett kan rullere ved f.eks sykdom.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...