Gå til innhold

Juni: hva skjer når en fødsel blir satt i gang?


Lille&LilleiMagen- har født <3

Anbefalte innlegg

jeg mener ikke keisersnitt.

 

noen som vet/eller har opplevd det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PÅ meg ble vannet tatt, og jeg fikk rier etter 10 min. Etter det ble jeg lagt på fødestuen og resten var som en normal fødsel.

Kommer vel an på hvor moden man er, og hvilken metode som blir brukt for å sette igang fødselen som avgjør hvordan det blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette i gang en fødsel går over 3 trinn.

 

Trinn 1: Modningstabletter.

 

Trinn2: Ta vannet.

 

Trinn3: Riestimulerende/drypp.

 

Hvilket trinn man begynner på avhenger av hvor langt du har kommet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går over 4 trinn.

 

Det første er kateter, som gikk drypp med saltvann. Det kan sitte opp til 36 timer, men kan falle ut av seg selv før den tid.

Etter dette er det som du skriver, med tabletter, drypp og ta vannet.

 

Jeg skulle blitt satt igang to ganger, men var så umoden at jeg ¨måtte starte med kateter. Da venter jeg heller, enn at det skal trekke ut over flere dager. Har termin i dag, og skulle settes i gang pga stort barn! Uff, får håpe han ikke er KJEMPE stor!

 

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på mye forskjellig. Hva som er grunnen til at en skal bli satt igang, hvor moden en er etc.

 

Jeg ble satt igang sist, fordi vannet hadde gått tre dager før. Hadde to cm åpning og var visstnok på grensen til å kunne få drypp, men det fikk jeg altså. Fra dryppet ble satt til jenta mi var ute tok det 4 timer. Ble forespeilet 8 timer, for det var visst vanlig med 1cm åpning i timen.

 

Jeg har bare gode erfaringer med å bli satt igang, bortsett fra at dryppet måtte settes i håndleddet, siden jeg hadde tatt så mange blodprøver de tre dagene (inkompetent jordmor gjorde at begge armene mine var så blå at de ikke fant noen blodårer annet enn i håndleddet - og ja det var utrolig nok den samme jordmoren som stakk alle seks gangene. Når sover disse menneskene?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...