Gå til innhold

ka-ping?


SpongeBob

Anbefalte innlegg

Hei, var det i dag dere skulle besøke ny-huset og skrive under kontrakt osv? Hatt en bra dag? Lillesnuppa bra igjen? Sitter på et kjipt hotellrom og kjeder meg - takk og pris for internett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei SpongeBob! har vært og skrevet under kontrakt på huskjøp idag ja :D Spennende greier altså!!! Vi får kanskje ta over allerede 1.juli! Flott for mannen min, som da slipper å bo på hybel hos sin svigermor lenger enn 2 uker... hehe... Skal ha annonsering og visning av huset i Trondheim i månedsskiftet juni/juli så det blir mye å gjøre framover.

 

Lillegillet er i bedre form idag, men fremdeles slapp. Hun har spist lite de siste to dagene, men så lenge de får i seg væske går det jo greit. Hun sovna som en stein halv åtte ikveld.

 

Selv så har jeg kost meg med kake som mamman min har bakt, og sitter nå og sjekker flybilletter. Skal i bryllup i slutten av juli, vurderer å bare fly nedover og ta det som ei lita feriehelg jeg og mannen - sette igjen lilletrollet hos søstra mi og sambo. Så de hadde et heeeerlig juni-tilbud på thon-hotellet i lillestrøm, 950 pr prs for fredag-søndag inkl frokost, 2-retters i restauranten, boblebad og massasje...................... håper inderlig det samme tilbudet kommer i juli også!!! føler jeg trenger litt luksus nå midt i alt stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ringe dem nå og høre om de har lyst til å gi deg tilbudet uansett - de pleier å være litt smørevillige på hoteller når det er helg og man snakker pent om dem og hotellet deres... Høres herlig ut uansett! La forresten inn en oppskrift til deg i går (og _der_ kjente jeg meg som gammel kjerring nummer én...), Pretzels-oppskrift som jeg fikk av en venninne - de er jo i alle fall basert på dine bayerske saltkringler, og oppskriften funker perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg satte enormt stor pris på den oppskrifta gitt!!! Skal prøve den imorra formiddag tenkte jeg :) Eller ... kanskje nå ikveld!?? Den er vel ikke så innvikla at det ikke går an... hm... er jo bare sjit på tv'n uansett....

 

takk for tipset ang hotell forresten, hørtes jo bare herlig ut med den helga da! Vi brukte det hotellet da vi havarerte med bilen på vei hjem fra juleferien ifjor, og de var utrolig hjelpsomme og serviceinnstilte. Har ikke noe imot å besøke dem igjen :)

 

Hvordan er grønland så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, har nå ikke kommet lenger enn til Bodø... Det er jo pinse, så kollektivtrafikken er ikke hva den kunne ha vært. Videre til køben i morgen, så til Grønland mandag. Ting tar tid!

 

I Bodø er det surt og kaldt og grått, og siden jeg ble eventyrlig sjøsyk på båten i morges har jeg ikke den store energien. Har jeg vært litt tvilende til om jeg virkelig kunne være gravid allerede (første "prøvings" på nr 2, LP brukte vi 3 år på å få til!) er tvilen borte nå, så sjuk blir jeg kun med BarniMagen! Hurra!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe :) du er ikke alene om å være glad for å være syk... det er en underlig følelse gitt, å være glad når man spyr... men nå er jeg ærlig talt litt lei. Har finregna litt på terminen igjen, det er en aldri så liten mulighet for at jeg kan ha termin ca 2.januar istedet... men jeg skal altså til lege på torsdag, og kommer til å skrike og krangle meg til tidlig ul. er som jeg kanskje har nevnt ganske vettskremt med tanke på fødsel og føler jeg trenger å vite sånn ca når den blir så jeg kan forberede meg litt.

 

Været her i trøndelag suger så innmari... det kan være flott med skikkelig ruskevær eller ei god regnskur, men DETTE er bare drittvær, ingenting annet. jippi jeg gleder meg til fergeturen tilbake til byen imorra.... blæch. får sitte og proppe i meg saltkringler :D hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiste Dundersalt da jeg omsider kom på land og sendte deg en tanke, ja... Reiser med en kollega og tror nok bare jeg må fortelle nyheten først som sist, hun lurte veldig på hvorfor jeg ble så bråsjuk. Eneste som er litt flaut er at jeg avsluttet siste prosjekt i 2004 som høy-høygravid - sto på trykkeriet med rapporten da jeg hadde første skikkelige ve - og nå har jeg vært stor i kjeften siden om at det skulle jeg _ihvertfall_ unngå denne gangen. Nå blir jeg "bare" 7 mnd på vei, da...

 

Hadde en temmelig tøff fødsel den gangen, men nå er jeg så utrolig bestemt på at denne gangen _skal_ det skje på fødestua hjemme med "mine" jordmødre og på mine premisser. Får jeg lov til å spørre hva du opplevde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fødsel i 60 timer, med smertefulle men ineffektive åpningsrier i 48 timer og aktiv fødsel i 13 timer. Lillejenta kom med ansiktet først og sto fast med hodet halvveis ut gjennom åpningen i 1 1/2 time før de endelig fikk henne ut med sugekopp. Jeg hadde overhodet ikke ripauser de siste 20 timene, og var totalt utslitt. De tvang meg til å ta epidural (jeg har sprøyteskrekk og nekta) og de gjorde nok rett - jeg ville aldri klart å kommet gjennom det uten epidural. Jeg prøvde vannbad, dusj, akupunktur, lystgass, intravenøs, epidural osv. Men jeg var såpass sliten at det var bare toppene av smertene som ble tatt litt - jeg hadde utrolig vondt rett og slett, de siste timene konstant uten pauser. Tok meg tre uker før jeg var i stand til å gå første trilletur med vidunderet mitt... Mulig dette bare er småkjeks i forhold til det du opplevde, men det verste for meg var at jeg i etterkant følte jeg at helsepersonell (jordmødre og helsesøstre) bagatelliserte hele greia og påsto at såpass måtte jeg klare og at det jeg hadde opplevd ikke var særlig uvanlig i det hele tatt. De på sykehuset var fantastisk flinke under fødsel, jeg følte meg trygg på at de visste hva de gjorde og de var bare helt flotte. Det var altså det etterpå som var ille. Jeg ble forresten både klipt og revna, og to av stingene gikk opp igjen 4 dager etter fødsel. AU! Det var min story. Jeg nekter plent å oppleve dette igjen, og kommer til å kreve god oppfølging fra både lege, jordmor og sykehus hele veien. Fødselen skal planlegges, og jeg skal bli hørt på mine behov. Så det så :) Vurderer også å ta med meg en doula denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brr - skjønner deg godt! Utrolig hvor mye macho-greier det er rundt det med fødsler... Merket veldig godt på sykehuset at jeg var "vanskelig" fordi jeg ikke oppførte meg som de forventet, men sa fra om hvordan jeg ville ha ting. Uten ast det hjalp, da - de visste jo alt. Det eneste som var positivt for meg var at jordmor i etterkant kom og ba om unnskyldning og sa at jeg nok hadde hatt rett...

En ting er fødselen, men utrolig hvor j** barseltiden blir etter noe sånt, jeg tror det tok tre mnd før jeg helt klarte å glede meg over mirakelet mitt, og det tror jeg hadde vært bedre hvis jeg hadde fått styre ting bedre selv. Er forresten helt for doula-ideen, men er det vanlig her i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke særlig vanlig blant norske kvinner nei, men vi begynner å venne oss til ideen. En del afrikanske kvinner bruker doula. Jeg har faktisk vurdert det så langt å spørre enten mamman min eller ei god venninne som er sykepleier.

 

Da skal jeg rive meg løs fra pc'n og bruke litt tid med familien :)

 

Vi prates kanskje i løpet av helga, enten det eller når du er hjemme fra grønland......

 

klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vurdert mamma... Helt for det! ha en god helg med familien, kos dere og lykke til med planleggingen av flytting osv. Er jo så BiM-avhengig nå at jeg vel kikker innom når jeg likevel sjekker mail, så vi "talast" vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...