Gå til innhold

Har dere funnet navn?

Anbefalte innlegg

Lurer på om dere har funnet navn, eller i allefall har alternativer?

Det er slett ikke enkelt dette med navn, det er jo noen ting å ta hensyn til... Vi vil ikke oppkalle etter familie denne gangen så da må vi jo finne navn andre steder. Her om dagen var jeg SÅ fornøyd og hadde funnet en hel rekke med både guttenavn og jentenavn. Så skulle min samboer gå over listen, og det som skjedde da, var jo at vi satt igjen med kun ett par navn av hvert kjønn.

Er ikke for tidlig å tenke på navn vel? Jeg begynte å tenke på det veldig raskt etter at jeg fikk positiv test.

Så er det dette med søsken og etternavn... Navnene skal jo på en måte passe sammen og klinge bra?!?

Vanskelig dette her asså!

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5249436-har-dere-funnet-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg velger navn jeg og sambo syns er fine . tenker ikke så mye på at de skal klinge .men å passe til etternavnet er jo vikti. men de blir en jo vant til etterhvert uansett.. får vi gutt tror vi det blir Tobias. jente er vi mer usikker på . sambo vil ha dina mari . mens jeg ikke syns noe om det.. så vi får se :=)

Begynt å snakke om navn lenge før jeg ble gravid, men vi er enda ikke enige. Kommer med forslag begge to, men ikke funnet noe enda. Vil jo gjerne hat ett av hver klart, men så langt ser det vanskelig ut. Sambo liker "populær"-navn som Thea, Emma og Emilie, jeg synes også de er fine, men ser for meg at det kan bli en del med samme navn i klassen hvis man går for det..

Vil ikke ha helt "merkelig" navn heller, men tja. Vanskelig er det i alle fall!!

he he, kjenner igjen det der- jeg hadde også laga ei lang liste med både jentenavn og guttenavn, men når sambo kikka på den var det sånn "ikke det, ikke det, ikke det og i hvert fall ikke det...". Satt igjen med bare 4-5 navn vi kunne være enige om. Men tror vi skal klare å megle greit (og egentlig så er det kanskje ikke så dumt at vi ikke har FOR mange alternativ?) :-) Hva gjør dere med etternavn? Tror den diskusjonen kan bli verre her... Begge vil gjerne ha sitt etternavn til slutt:-) Bra vi har noen måneder igjen til vi må ha bestemt oss!

Vi vile ikke ha navn som var helt vanlige men heller ikke for sjeldne og rare hvis dere skjønner..

Så nå har vi kommet fram til Daniel hvis det blir en gutt og Dina Renate hvis det blir ei jente.

Selv synes jeg Daniel er et flott navn men er ikke helt overbevist om Dina enda. Men det er lenge igjen enda så kan jo hende vi ombestemmer oss.

Min datter på 5 har mitt etternavn som sistenavn og hans etternavn som mellomnavn. Fant ut at det var greit siden vi ikke enda er gift.

Hvis det blir gutt tenker vi litt på Jonas. Blir det jente sliter vi enda mer. Der er vi så uenige som det går an å bli.

Sist gang hadde vi bestemt navn før fødsel, slik at hun hadde navn med en gang hun ble født.Det synes vi var greit!

Annonse

Både Daniel og Jonas kunne jeg tenkt meg, men Daniel "stakk" et vennepar av med og Jonas heter nevøen min, så vi leter videre. Synes det er skikkelig vanskelig jeg! Vil jo at begge skal like navnet, og et navn som man ikke oppfordrer til "stygge" kallenavn.

Blir hans etternavn som mellomnavn, og mitt sist. Kommer til å bli et helvete med familien hans, fordi deres etternavn ikke kommer sist, men får ta det når vi kommer så langt. Ikke noe de har noe med, men de liker godt å baksnakke svigerdøtterene. Har hørt mye om hva de sier om svigerinnen min, ikke helt bra.

Sist gang kom navnet etter fødselen. Det var liksom best å se gutten. Da datt navnet på plas med en gang. Tror det blir slik denne gang også. Men tenker nok litt på det nåe. Sambo'n synes det er for tidlig.

Men tror jeg tenker mer om jeg får vit hva det er på UL.

Har egentlig ikke peiling på hva jeg synes er fint.

mange navn er "opptatt" av nære kjente. Og andre forbinder man med personer som en synes er "teite", "dumme" osv...

Vil også at det skal høres OK ut med søskens navn og etternavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...