Gå til innhold

Noen bra babyalbum å anbefale??

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har et bra 'mitt første album' å anbefale? Jeg tar masse bilder, så trenger mye plass. Samtidig er det greit at man må skrive inn litt facts som vekt, første tenner, når lærte å gå osv (men liker ikke når det er satt av for mye plass til detaljerte skriblerier heller). Ellers synes jeg det er en fordel at albumet har satt av plass til mer enn det første året, f eks ved at det er satt av plass til bilder fra bursdager opp til f eks 6-6 år el noe. Litt strenge kriterier, men tips mottas med stor takknemlighet!! Hilsen fotofreak!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5249426-noen-bra-babyalbum-%C3%A5-anbefale/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tror jeg boken som heter Mors dagbok kan passe til deg. Den går opp til 6 år.

Jeg fikk den av svigermoren min men jeg syns det ble for mange blanke sider for meg og jeg hadde allerede kjøpt babykrøniken og bynt å skrive i den.

http://www.mamma-mia.no/shop/products.asp?MainCat=2

og

http://www.going.no/gaveartikler.htm

-selger den i allefall.

Jeg har kjøpt ett på Notabene, ett hvitt ett som har tegninger av babyer og "Mine første år" skrevet i gull på utsiden. Det er egentlig en ringperm, med mulighet for å sette inn flere ark, ev. printe ut bilder i A4 og sette inn. Sidene som er der er veldig fine, med sider om alt fra fødselen, dåp, familie-tre ol. til beskrivelse av fødelsdager opp til 7 år og "minner om min første tid på skolen". Er kjempefornyd med kjøpet, hilsen fotofreak2.

Kjøpte et sånt lite scrappe-album jeg, ca 20X20 cm, med 10 plastlommer inni.

Da fikk jeg det akkurat sånn jeg ville...samboeren min har et litt rotete familietre, så det passer ikke inn i standard-sidene i sånne album, samt at lillemor ikke skal døpes, så de der dåps-sidene i de ferdigtrykte albumene var litt lite aktuelle.

Ble kjempefint, om jeg skal si det selv ;)

Hadde med ultralydbilder, et par magebilder ("første møte" og "ventetid"), bilder fra da hun var et par timer gammel, besøkende på sykehuset, besøk hos oldemor, babysvømming, og til sist en "du vokser"-side. Der har jeg printet ut de nye percentil-skjemaene (i farger, siden de er rosa ;), og prikket inn hennes vekt og lengde.

Tok også fotavtrykk (med stempelpute, kjempelurt), og har limt inn en plastlomme med de første ørsmå ullsokkene og litt dikt og fine ord.

Var kjempekoselig å holde på med!

Jeg har litt forskjellige album til min lille jeg. Babykrøniken er fin, den går fra mors mage til barnehage, og det er masse plass til bilder, og oversikter over tenner, mat, hva baby kan osv osv. Kjempebra!

Jeg har også laget et scrappe-album, der kan du gjøre akkurat som du vil ift bilder og skrift.

Så har jeg et vanlig album fra gullsmed (med framside i tinn) som jeg bare setter inn bilder som ikke blir brukt til noe annet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...