Gå til innhold

hva beskytter dere sengen med nå når det nærmer seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har dem disse i større str da?Vi har også rammeseng,og den øverste tykke madrassen er 150*200,(har også overmadrass over den igjen)så da hjelper det lite med 90*200..Dette var jo et kjempegodt tips:)

Dette er min tredje fødsel, og tanken på å beskytte senga har aldri streifet meg. Er jo ikke så vanlig at fødselen starter med vannavgang. Viktigere å beskytte senga etter fødsel mot melkelekkasje og blødninger.

Annonse

Har ikke tenkt på å beskytte den. Det er mest sannsynlig statistisk sett for at fødselen ikke starter med vannavgang. Av de jeg kjenner som har startet med vannavgang, så har det bare piplet vann, d.v.s. at overmadrassen burde være mer enn nok beskyttelse.

Siden du er ute etter noe likevel: Hva med å legge noen lag med ulltepper under lakenet, evt. overmadrassen?

Jeg har tatt med noen "kladder" hjem fra jobben. Alle i helsevesenet vet hva det er. Det er underlag man bruker på sykehus og sykehjem, de er firkanta, ca 60x60 cm, plastikk under og papir oppå, som et truseinnlegg nesten, bare stort da. Har lagt en under lakenet. Det er litt klamt, men papirsiden gjør det bedre enn ren plastikk, og det er jo bare under rumpa da.. Man får kjøpt dette på apoteket, men tror man må kjøpe en hel pakke (nesten som en bleiepakke), så da ville jeg spleisa med noen..

Jeg våknet med at vannet fosset ut i senga for de som ikke tror at det skjer..

Sambo våknet av lyden på vannet som rant ut.

Var en hel damm på overmadrassen etterpå men det gikk jo greit å vaske den.

Tror jeg kjøper meg tisselaken denne gang.

dette har jeg aldri tenkt på. dette er min 3 også.

sist så måtte de ta vannet på meg på sykehuset, og det var så vidt det rant noe ut. førstegangen fosset vannet av seg selv på sykehuset. var så "ruset" på lystgass at jeg var litt usikker på om det var vann eller tiss. hehe

Same her! Vatnet gjekk i senga, og det var ikkje sånn pipling, men det rann skikkelig. Klart det går an å vaske overmadrassa, men trur likevel eg kjem til å sikre senga ekstra med tisselaken denne gangen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...