Gå til innhold

Hvor lenge kan jeg pumpe ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa vil ikke drikke av puppen, bare ligge å kose seg.

Så da pumper jeg meg og gir nan.

Hvor lenge kan jeg pumpe meg før jeg ikke har mer melk igjen ?

Snuppa er nå 4 uker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg er veldig forskjellig fra person til person, men jeg pumpet i hvertfall i ca 4 uker, og da dabbet det ganske kjapt av. (Det skal sies at jeg hadde veldig lite i utganspunktet)

Skrevet

Samme situasjon her, han ville aldri ha puppen så jeg pumper og gir NAN, han er og 4 uker og merker at det begynner å bli mindre melk, i starten trengte jeg bare gi 1-2 med mme i døgnet,men nå blir det annehver.Syntes det hjalp litt på produksjoene da jeg begynte å sove uten BH og ammeinlegg, kanskje tilfeldig. Pumper man seg ofte nok, skal man jo holde på melka, vet om fler som har pumpet til barna er 6 og 7 mnd. men de har da brukt elektrisk pumpe.

Skrevet

Jeg bruker Avent sin manuelle pumpe jeg da.

Merker det begynner å bli mindre melk ... men burde da kanskje pumpe annen hver time for å få opp melkeproduksjonen ?

Skrevet

Jeg pumpet fremt til lillegutt var 6 uker. Da ville ha pluttselig ha puppen igjen. Elektrisk pumpe lønner seg hvis du skal pumpe til flere måltider om dagen. Er noen som pumper seg til ungen er 6++ mnd da, så det er jo egentlig opp til deg. Bare husk på at hvis ungen begynner å ammes igjen blir det vanskeligere å pumpe etterhvert. Hvis du planlegger å prøve ammingen igjen bør du bruker flasker med 1'er tut (f.x Avent sine tuter med eneråpning fra nyfødt 0+). Man blir utrolig sliten av pumping og mating gjennom hele døgnet, men det blir jo helt opp til deg hva du orker, eller om du skal gå over til nan helt.

Skrevet

Eg begynte å pumpe meg då lillegutt var 1 veke, sidan han ikkje fekk tak på puppen. No er han snart 4 mnd og eg pumper forsatt.

Pga sjukdom + at eg ikkje pumper om natta lenger og pga at eg har hoppa over nokre pumpinger i det siste- så har melkeproduksjonen gått litt ned.

Men hadde eg pumpa meg om natta og ikkje hoppa over pumpinger om dagen, så hadde nok melkeproduksjonen forsatt vore like god.

Så det er mulig å pumpe seg lenge...

Skrevet

Jeg begynte å pumpe når hun var 7 uker, hun hadde en vond arm som hun ikke klarte ligge på. Når er hun 5 mnd og 10 dager :-)

Jeg har stortsett pumpa til 5 måltider og så fikk hun 1 med nan. Nå har jeg gradvis gått ned og den siste mnd har jeg kun pumpa morgen og kveld. DEILIGT. Men jeg får selvfølgelig mye mindre ut! I 4 uker fikk jeg ut nok til en flaske daglig, nå er det enten en i døgnet eller en 2.hver dag....

Hadde ett mål om å pumpe delvis til hun er 6 mnd... og jeg er veldig stolt at målet er nådd om knappe 20 dager...

Kanskje holder jeg på lenger, vi får se!

Skrevet

Men for all del, invester i en elektrisk pumpe hvis du har tenkt å fortsette!!

Ellers vokse ungen din greit på mme også... men er litt for mm, ellers hadde jeg ikke giddet pumpingen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...