Gå til innhold

Bekkenløsning og keisersnitt

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat flyttet tilbake til Norge for å føde og har første time hos norsk lege kommende onsdag. Jeg fikk diagnosen alvorlig bekkenløsning i uke 21 av svangerskapet og har vært mer eller mindre sengeliggende siden (begynner på uke 35 nå). Jeg ønsker å ta keisersnitt men har forstått at de er ganske restriktive i Norge når det gjelder keisersnitt. Siden uke 21 har jeg ikke vært i stand til å sitte oppreist mer enn en time av gangen og heller ikke å gå mer enn 10 min før smertene setter inn. Er det noen der ute som har erfaring med keisersnitt ved alvorlig bekkenløsning? Er det vanskelig å overtale legene, og må jeg belage meg på en fight? Er så redd for at jeg ikke skal klare fødselen og at jeg skal få problemer etterpå. Er det noen som har tatt KS pga alvorlig bekkenløsning? Hvordan gikk det evt etterpå?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5248779-bekkenl%C3%B8sning-og-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Tror det kommer an på legen du møter om det er lett å få innvilget KS eller ikke. Jeg fikk KS pga bekkenløsning. Var redd for det samme som deg. Var ikke vanskelig å få KS for meg, virket som om det var helt opp til meg å bestemme, men du må få legen din til å henvise deg til sykehuset for vurdering. Hvis jeg skulle valgt igjen med det jeg vet i dag, ville jeg definintivt ikke valgt KS. Ble enda verre etterpå, sannsynligvis pga all liggingen pga snittet og pga at de kutter muskler du trenger for å støtte bekken og rygg. Brukte også svært lang tid på å komme meg etter KS, det tar lenger tid å bli bra etter operasjon når man ikke kan bevege seg. Hvis du søker på forum på "bekkenløsning keisersnitt" kan du se hvordan det har gått med de som har født vaginalt, noen har blitt igangsatt. Jeg ville i hvertfall valgt vaginalt nå. Det verste som kan skje er at det bli haste ks likevel.

Lykke til!

Jeg har hørt at det er verre å ta KS når man har bekkenløsning enn å føde vanlig, fordi den utvidelsen av bekkenet som skjer når man føder er med på å "helbrede" bekkenet, dette skjer ikke når du tar KS... Dessuten snitter de over magemusklene du trenger for å trene deg opp igjen, dette kan også gjøre at det blir verre i ettertid... Ville absolutt hørt med legen hva han sier og ikke vær sikker på at du vil ha KS uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...