Gå til innhold

Analysere sjansen for tvillinger?? System for dette??

Anbefalte innlegg

Hei! I et innlegg her så har noen skrevet at de i Huagesund har et system for å analysere sjansen for å få tvillinger når de setter inn 2 egg... Er det noen som vet noe om dette- og kan forklare hva de gjør ...?? Jeg ble veeeldig nyskjerrig på dette- har selv fått satt inn 2 egg i Haugesund, men har ikke hørt noe om dette...

Fortsetter under...

Jeg har en veninne som har vært på Haugesund sykehus og fått prøverørsbehandling. Da jobbet Dr. Hausken der og det var han som behandlet min veninne. Han fortalte at de hadde et datasystem der de "puttet" inn masse data....f.eks alder, tidligere svangerskap, tidligere sykdomer, vekt, o.s.v, o.s.v. Da alle data var puttet inn i dataprorammet regne programmet ut hvor stor sjansen var for at den personen skulle få tvillinger. Veninnen min hade 16% før å få tvillinger så hun fikk satt inn to egg. Hun blev gravid på første forsøk men fikk ikke tvillinger.

Hun svarte ikke på noen spørsmål så det må være svar de finner i journalen. Hvis du har stor sjanse å få tvillinger så får du kun et egg.

Jeg vet ikke om Hausken tok med seg prorammet til sin klinikk eller om de fortsatt driver med det på Haugesund Sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...