Gå til innhold

Juni: faen heller.. farlig å føde nå? Skriv til meg kjære venner..


Lille&LilleiMagen- har født <3

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om det er dumt å bli satt i gang nå? Er i uke 37. Det er vel ikke noe farlig i seg selv å bli satt i gang? Er kjempe nervøs, legene tror vel jeg kanskje har svangerskapsforgiftning. Jeg orker ikke mer, blir jo sendt hjem og frem og tilbake til sykehuset annen hver dag nå. Hvor lenge skal jeg drive med dette da? "Kom tilbake om du har høyt blodtrykk"... Hvordan i H... skal jeg vite om jeg har d eller ei da? Tilfeldigvis på siste sjekk (i går) hadde jeg det, 150/104, det er vel høyt? Jeg ble iallefall sendt til sykehuset på føden (igjen) og der sa de, ring tilbake om du i tillegg får vondt i magen (JAAAAAAAA- men jeg har jo d !!!)

 

Høyt blodtrykk- iallefall i forhold til mitt utgangspunkt som var 120/60

Økte med 5 kg på 6 dager

Vondt i øvre del av magen og på sidene

Sinnsykt mye vann i kroppen (nå de siste dagene, uka..)

Svimmel og kvalm

Eggehvite i 2+ på urin

Og har i det små begynt å få hodepine også nå av dette styret her..

 

Alt dette har jeg hatt nå siden tirsdag, men når blodtrykket er skyhøyt, er eggehviten bare på 1. Men dette må da kunne variere..?

 

Legen på sykehuset forberedte meg på fødsel innen en uke. Men hvordan skal jeg kunne vite om jeg har mer/mindre eggehvite eller blodtrykk om jeg ikke sjekker det? Jeg ble jo innlagt da.. MEN uff.. Vanskelig å vite hvem man skal forholde seg til når det er forskjellig personell hele tiden.

 

Råd? (Ring føden?) Ja det skal jeg i morgen, da skal jeg be om å få komme ned å sjekke urin og blodtrykk. Gidder ikke å vente til tirsdag (skal på sjekk igjen da), dette er jo tydeligvis ikke bra for meg. Jeg som hadde et så problemfritt og fint svangerskap...

 

KLEM fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei huff dette var ikke bra, du har min fulle medlidenhet!at de sender deg frem å tilbake sånn,jeg tror jeg hadde krevd å bli satt i gang, spes fordi du ikke føler deg i form.det kan jo ikke være bra for værken deg eller bebisen at du går sånn!!det er klart at dess lengre "gogjøring"bebien har dess bedre, men den er jo langt over prem stadiet så det er jo abs ikke farlig for den.håper virkelig de gjør noe for deg,lykke til å hold oss oppdatert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, krev å få satt det i gang! Dette er bare vondt for deg (og babyen). Babyen skal jo være så og si ferdig utvikla nå, så det bør ikke være noe fare på det området. Krev at de informerer deg godt nok og at de tar en avgjørelse snarest.

 

Lykke, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fødte en liten gutt for en uke siden, 25 dager for tidlig (uke 36+5). Alt har gått strålende så langt, var en dag lenger på sykehuset (altså 3 dager) og må mate den lille hver 3.time, ellers merket vi ikke stort til at han var født for tidlig (han var 2990g, så det var jo ikke så verst størrelse på han da). Tror ikke du skal være bekymret for å føde han nå i uke 37, det høres verre ut at du går rundt og er så bekymret som nå, den lille er jo tross alt helt ferdig der inne. En venninnne av meg slet med det samme som deg og fødte 3 uker for tidlig, han var 2600g, er nå 6 mnd og alt er bare vel. Kjempestor lykke til fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...