Gå til innhold

Anyone.... hvor mange dager etter befruktning kan en få positiv grav.test?!?


selfangerkjerringa

Anbefalte innlegg

Har mast om dette før, men savner likevel hjelp... Prøver fortvilt å regne ut termin, men det er tilnærmet umulig å finne det ut uten å ha mens eller syklus å regne fra... hadde sist mens i 2003 så det blir litt vanskelig. Foreløpig har jeg kommet fram til 8.januar (dvs jeg er i uke 10 fra imorgen) men det stemmer liksom ikke helt det heller, jeg fikk så innmari tidlig symptomer, kvalmen har allerede sluppet litt taket og jeg har begynt å få mage... mannen min mener at jeg er i uke 12. Saken er at jeg tok en grav.test to uker før den positive - som var negativ..... kan det være at jeg likevel gravid da jeg tok den første?

 

Noen som har tips?

Hvor lenge fra befruktning/samleie tar det før hcg-hormonet gir utslag på grav.test? Kan det være falsk negativ hvis jeg tester for tidlig eller på feil tid på døgnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vert hos lege da? Hva sa han? Høres jo ut som om du er litt lenger på vei enn uke 10 om du har begynt å få mage.. eller? det er vel veldigt individuelt det også, noen får mage tidlig, andre seint.

Ang. graviditetstester så kan det være den viser negativt tidlig i svangerskapet. den første jeg tok var negativ, men tok en uke etterpå, på morgenurin noe jeg har forstått kan ha mye å si, så var den veldig utydelig. da tok jeg en til samme dagen som det ikke var tvil om at den var positiv. Så det kan ta en stund etter befruktning før det gir utslag, hvor lenge akkuratt kan jeg nok ikkje hjelpe deg med=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til første legekontroll på torsdag. Fikk ikke tidligere time, han er fullbooka før han går ut i ferie om 2 uker. Jeg har ikke lyst til å gå til vikar, har dårlige erfaringer med det. Stoler 150% på fastlegen min, han er utrolig flink. Har tenkt å be om tidlig ul for å få vite litt mer om hvor langt jeg er på vei. Kunne sikkert venta til vanlig ul uke 18 eller noe, men jeg er såpass nervøs for fødselen pga trasig opplevelse sist, så jeg vil gjerne kunne forberede meg best mulig denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :) Er utrolig spennende dette her - vi skulle jo ikke bli gravide før til høsten en gang, men heisann vi tok visst feil... er derfor jeg er så usikker på termin, vi bare satte igang vi og plutselig ble jeg så dårlig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Vi er også på det stadiet... at vi bare har satt igang og prøve... Har hatt et par mens siden jeg sluttet på prevensjon (p-sprøyte) men veldig uregelmessig + blødninger innimellom...

Har noen småblødninger nå, mer som farget utflod, som jeg vet mange får når de er gravide , men testet negativt for par uker siden... lurer på om det er verdt å ta en test...

Siden jeg har en dårlig syklus er det vanskelig å vite når jeg skulle hatt/ skal ha mens, og m den er uteblitt?

Kan jeg spørre om det er pga prevensjon som meg at du ikke har hatt mens siden 2003?

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ble gravid med lilletrollet mitt sommeren 2003. etter jeg fikk henne satte jeg inn spiral. Den tok jeg ut i april i år. har ikke hatt annet enn blødning da jeg tok ut spiralen, ikke mensblødning på 3 år altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg har gått på p-sprøyte i ca. 4 år, tok siste i juli -05, så p-piller fra okt-jan... så ingen prevensjon etter januar... Har bare prøvd "aktivt" i noen uker, drev litt "hoppe av i svingen" før dette...

Men lurer altså på om jeg kan bli gravid eller om det er for tidlig... Trodde kanskje jeg måtte vente til stabil syklus...og har hørt at det kan ta opptil et år etter man slutter på p-sprøyte...

 

Ikke lett å vite hva jeg skal kjenne etter når jeg aldri har vært gravid!?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe skjønner jeg godt :) vanlige symptom på graviditet er generell uvelhet, kvalme, oppblåsthet osv. Har også hørt det kan ta lang tid når man har gått på p-sprøyte. Det beste rådet er å ikke stresse, ta det med ro, og hvis du har lyst - ta en graviditetstest med morgenurin. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel mest sannsynlig smøre meg med tålmodighet... Sitter vel å innbiller meg mye også nå, siden jeg er utålmodig...:-) Eller så får jeg løpe på apoteket på tirsdag...

Lykke til med å sette termindato, da!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...